خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات:

مخفیانه لوازم خانگی قاچاق را به اسم قطعات وارد می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۷۷۰

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق سازمان تعزیرات گفت: پرونده های کلانی در حوزه لوازم خانگی وجود دارد که به اسم قطعه، کالای کامل را وارد کشور می کنند.

به گزارش ایلنا برنامه «صبح و گفت‌وگو» با موضوع برآورد ریالی قاچاق کالا در کشور در ارتباط تلفنی با  عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از شبکه رادیویی گفت‌وگو پخش شد.

اجتهادی درخصوص آمار حجم قاچاق به کشور اظهار کرد: طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق مرجع رسمی اعلام آمار حجم قاچاق در کشور است.

وی با بیان اینکه حجم بالایی از کالاها از مبادی رسمی به صورت قاچاقی وارد کشور می شوند افزود: به دلیل ایجاد رویه های غلط در این حوزه، حق و حقوقی برای عده ای ایجاد شده که دلالان به آن دامن می زنند و کالاهای قاچاق را به راحتی و از مسیر گمرک وارد کشور می کنند.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: واردات کالای لوازم خانگی از سال گذشته با هدف حمایت از تولید داخل و همچنین مشکل تامین ارز سال گذشته ممنوع شد اما در حال حاضر دلالان در شهرهای مرزی بانه و گناوه و هندیجان حجم بالایی از کالای لوازم خانگی را تحت عنوان جهیزیه و مسافربری و غیره به کشور قاچاق می کنند و متاسفانه گمرک هم قادر به نظارت نیست.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما این رویه‌های غلط (کوله بری و ته لنجی و ملوانی) را ورود کالای رسمی به کشور تلقی کرده و در آمارهای قاچاق لحاظ نمی کنیم درصورتیکه این کالاها قاچاق اند و اکثراً هم مجوز ندارند لذا آمار ورودی قاچاق دچار سرگردانی می شود.

اجتهادی همچنین گفت: پرونده های کلانی در حوزه لوازم خانگی وجود دارد که به اسم قطعه، کالای کامل را وارد کشور می کنند و قانون را دور می زنند و کالای قاچاق از بانه و گناوه نیز به راحتی از طریق شوتی ها وارد کشور می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز