خبرگزاری کار ایران

اکبری در تذکر شفاهی:

حساب جوانان هیجان زده از سران ناآرامی‌ها جدا شود/ دولت از اعتراضات مدنی پاسداری کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۲۷۴

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: برخی جوانان از فرط هیجان آشوب‌های اخیر را دنبال کردند، دستگاه‌های رسیدگی کننده حساب آنان را از سران اغتشاشات جدا کنند.

به گزارش ایلنا، علی اکبری  در نشست علنی امروز (دوشنبه ۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: برنامه ریزی های مخالفان نظام برای ایجاد آشوب و برهم زدن امنیت کشور موجب خسارت جانی و مالی فراوان گردید، ما نیز غافلگیر شدیم، دولت می توانست از ابتدا به استناد قانون افزایش قیمت حامل های انرژی را با شیب ملایم مدیریت کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه تصمیم یکباره سران قوا برای افزایش جهشی قیمت بنزین و دور نگه داشتن نمایندگان مجلس و نخبگان جامعه از این تصمیم مهم را نمی توان توجیه کرد، ادامه داد: اعتراض قانونی حق مردم است و در میدان عمل در حد یک ادعا باقی مانده، متاسفانه مطالبات انباشته شده مسالمت آمیز مردم با موج سواری عده ای مخل امنیت، خسارت های جانی و مالی فراوانی برای هموطنان و اموال عمومی به بار آورد.

وی با اشاره به اینکه حداکثر آسیب و ناامنی در کوتاهترین زمان نشان از برنامه ریزی سازماندهی شده دارد و جای تعجب است که نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی نیز غافلگیر شدند، افزود: دولت اعتراضات مدنی و حقوق مشروع مردم را پاسداری کند و وعده های داده شده عمل کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخشی از معترضین جوانان و نوجوانانی هستند که از فرط احساس هیجان زده شده و همراهی کردند، امیدوارم مراجع رسیدگی کننده حساب این افراد را از رهبران اغتشاشات جدا کنند، عنوان کرد: این رویدادهای زشت بی ارتباط با سهل انگاری دولت و مجلس نیست.

وی با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازنشستگان را بیش از این برای اجرای قانون همسان سازی و تامین معاش آنها چشم انتظار نگه ندارد، گفت: وزیر علوم چگونگی پذیرش دانشجویان در مقاطع کارشناسی که موجب اعتراض داوطلبان و مراجعه مکرر آنها به نمایندگان شده را پیگیری کند، تداخل سهمیه‌ها با ظرفیت‌های اعلام شده موجب سرخوردگی نخبگان گردیده، به گونه‌ای که افراد با رتبه‌های چند رقمی از داوطلبان با رتبه‌های یک رقمی پیشی گرفته‌اند.

اکبری با تاکید بر اینکه تذکر دیگر من به وزیر راه و شهرسازی است، عنوان کرد: چرا با وجود نیروهای مدیر، کارشناس و دانش پایه در استان فارس ، چندین ماه است که مدیرکل راه و شهرسازی این استان مشخص نشده و علت این همه سهل انگاری چیست؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: تذکر دیگر من به وزیر آموزش و پرورش در جهت تسریع در رتبه بندی فرهنگیان و اجرای آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز