خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه پرینستون آمریکا در گفت‌وگو با ایلنا:

ترامپ با فشار بر ایران خواهان جلب حمایت جمهوری‌خواهان است/ ترامپ تبدیل به عروسک پوتین شده است/ مردم آمریکا توان هضم جنگ دیگری را ندارند/ بهترین راه کاهش تنش‌ها، انتخابات آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۱۵۰

استاد دانشگاه پرینستون با تاکید بر مقصر دانستن ترامپ در کاهش تعهدات برجامی ایران، قربانی تحریم‌ها را مردم عادی دانست و گفت: بهترین راه برای کاهش تنش‌ها انتخابات و نتیجه انتخابات پیش رو در آمریکا است.

مارتین اس فلاهرتی (Martin S. Flaherty)، استاد روابط بین‌الملل و حقوق بشر دانشگاه پرینستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های سیاست خارجه، روابط بین‌الملل و حقوق بشر تحقیق و بررسی و تدریس  کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌های اخیر بیان کرده است.

این استاد دانشگاه در ابتدا در مورد تنش‌ها در خاورمیانه گفت: این تنش‌ها برای مردم آمریکا موضوعی کم اهیمت‌تر نسبت به موضوع اوکراین و استیضاح ترامپ است. اکنون همه توجه‌ها به استیضاح جلب شده است. 

ترامپ با فشار بر ایران خواهان جلب حمایت احزاب راستی جمهوری‌خواه است

وی در ادامه در مورد سیاست ترامپ در قبال ایران گفت: ترامپ هر کاری که احساس کند در راستای منافع سیاست داخلی خودش است را پیش می‌برد، در حال حاضر هم با استیضاح و منافع پوتین و روسیه درگیر است. او در وهله اول سیاست سرسختی را برای ایران در پیش گرفت، زیرا معتقد بود که تشدید فشار بر ایران می‌تواند حمایت احزاب جمهوری‌خواه جناح راستی را جلب کند. 

کاهش تعهدات برجامی نتیجه خروج ترامپ از برجام را نشان داد

کاهش تعهدات برجامی به تقویت موضع افراطیون در هر دو کشور منجر می‌شود

این استاد دانشگاه در مورد کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: استراتژی ترامپ در این زمینه نه تنها شکست خورده و به جدایی آمریکا از متحدان سنتی خود انجامیده است، بلکه باعث شده که ایران فناوری هسته‌ای خود را نیز توسعه دهد. کاهش تعهدات هسته‌ای ایران اتفاق خوبی نیست و به معنی واکنشی به خروج آمریکا از برجام محسوب می‌شود. چنین اتفاقاتی به تقویت موضع افراطیون در هر دو کشور منجر می‌شود.

ترامپ تبدیل به عروسک پوتین شده است

روسیه همواره خواهان تفرقه انداختن میان اروپا و آمریکا بوده است

فلاهرتی در مورد روابط میان اروپا و آمریکا گفت: روسیه خواهان تفرقه انداختن میان اروپا و آمریکا بود و به نظر می‌رسد این اتفاق افتاده است و ترامپ تبدیل به عروسک پوتین شده است.

وی درباره احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا گفت: من در این مورد شک دارم اما یک امیدواری این است که بحران استیضاح باعث شود ترامپ تسلیم مقام‌های مسئول دولت، کنگره آمریکا و یا پنتاگون شود اما این یک افق دور دست است.

قربانی تحریم‌ها مردم عادی هستند

مردم آمریکا توان هضم جنگ دیگری را ندارند

این استاد دانشگاه در مورد تاثیر تحریم‌ها بر مردم ایران گفت: مردم عادی بیشترین آسیب را از تحریم‌ها می‌بینند همواره مردم عادی قربانی نزاع رهبران می‌شوند و از این درگیری‌ها رنج می‌برند. 

وی هم چنین احتمال جنگ در منطقه را رد کرد و گفت: مردم آمریکا توان هضم جنگ دیگری را ندارند.

بهترین راه برای کاهش تنش ها انتخابات آمریکا است

این استاد دانشگاه هم چنین بهترین راه کاهش تنش‌ها را صبر دانست و گفت: بهترین راه برای کاهش تنش‌ها انتخابات و نتیجه انتخابات پیش رو در آمریکا است. 

وی هم چنین در مورد حمایت‌های اعضای کاخ سفید از اعتراض‌های مردمی گفت: فرقی نمی‌کند ایران و یا آمریکا را در نظر بگیریم اگر بخواهیم مورد انتقاد واقع نشویم باید کاری کنیم که این انتقاد را ایجاد نکنیم. ایران و یا آمریکا باید حرکات غیرقابل قبول را متوقف کنند تا به این ترتیب مورد انتقاد واقع نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز