خبرگزاری کار ایران

محجوب در صحن مجلس:

دولت بداند آزموده را آزمودن خطاست/ با تصمیم اخیر، دستمزد تقریبی کارگران مجددا کاهش پیدا خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۰۹۳

نماینده مردم تهران بیان کرد: دستمزد و سهم کارگران در سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته و با تصمیم اخیر دستمزد تقریبی کارگران مجدد کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا محجوب درجریان بررسی آثار افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها و در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستمزد و سهم کارگران در سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است، گفت: حال با این تصمیم، دستمزد تقریبی کارگران مجدد کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: درصد دستمزد حداقل کارگران ۲۸ درصد صرف غذا می‌شود لذا اگر سهم ۳۲ درصدی در حال حاضر برایش مشاهده می‌کنیم یعنی برای سایر اجناس باید افزایش ۵ درصد در نظر بگیریم، حال کارگران با این حقوق چه کنند.

وی ادامه داد: ما تصمیماتی می‌گیریم که نه ماخذ عقلی و نه علمی ندارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت طبیعی کالاها را نمی‌شود عوض کرد، اگر ما برای عبور موقت تصمیمی می‌گیریم حق داریم این تصمیمات را بعد از آزمایش مکرر به اطلاع مردم برسانیم، دولت بداند آزموده را آزمودن خطاست.

وی خاطر نشان کرد: چگونه یکسری افراد محدود میلیون‌ها کانون توزیع می‌کنند.

محجوب ادامه داد: زمانی که تاثیر نرخ بنزین از تاثیر نرخ ارز بر قیمت‌ها بیشتر است چرا به آثارش توجه نمی‌کنیم، روز جمعه راننده روی  کرایه گذاشته بود این کارها اجحاف در حق مردم است. آیا این مردم نجیب ارزش این را ندارند که امروز بنشینیم و قیمت‌ها را به صورت هوشمند و علمی بیان کنیم.

وی خطاب به نمایندگان گفت:حرف احساسی نزنید باید راهکارهای علمی و عملی باهم دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز