خبرگزاری کار ایران

مخالفان یک طرح دوفوریتی بنزینی:

ظرف مدت ۲۴ ساعت نمی‌توان برای مسئله مهم بنزین تصمیم‌گیری کرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۹۷۵

نمایندگان مخالف طرح دوفوریتی پرداخت تمام درآمدهای افزایش قیمت بنزین به مردم می گویند: نمی توان در کوتاه مدت برای مسئله به این مهمی تصمیم گیری کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با دوفوریت طرح الزام دولت به پرداخت تمام درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم گفت: هفته گذشته مجلس با حساسیت موضوع افزایش قیمت بنزین را دنبال کرد تا جایی که مقام معظم رهبری در این زمینه نکاتی بیان کردند و فصل الخطاب شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال در حوزه اجرا همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، اصلاحاتی باید اعمال شود. در حال حاضر اشکال افزایش قیمت بنزین، عجله دولت و عدم تصمیم گیری کارشناسی و منطقی و متناسب با شرایط کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه نمی توان ظرف ۲۴ ساعت برای موضوع مهمی مانند بنزین تصمیم گیری کرد، اظهار داشت: دولت در افزایش قیمت بنزین کار ناپخته ای انجام داده، مجلس نیز نباید برای شفاف کردن مسئله به زمان و مکان توجهی نکند و مانند دولت عمل کند. ما می توانیم موضوع را در طرح عادی دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست های جبرانی باید مهمترین اقدام کشور باشد، گفت: طرح دوفوریت مشکل را حل نمی کند، ما می توانیم در لایحه بودجه سال آینده که ۱۵ آذر به مجلس می آید، مسیر را تعیین کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین باید به دست مردم برسد، بیان داشت: با مرکز پژوهش ها در همین حوزه تحقیقاتی داشتیم که طرح آن پس از کار کارشناسی و به صورت عادی ارائه می شود.

جهانبخش محبی نیا مخالف طرح دوفوریت الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم گفت: اینکه طرح می آوریم تا درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم برسد، دقیقاً همان کاری است که دولت در هفته گذشته آن را در بوق و کرنا کرده و مراحل اول و دوم آن را به حساب خانوارها واریز کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مجلس وقتی جایگاه خود را پیدا می کند که به مسائل غیرضرور ورود نکند. در سایه فهم ملت بزرگ ایران، پیروی از فرمان مقام معظم رهبری شهرهای انقلابی و سراسر ایران به آرامش رسیدند، هر چند که مردم همچنان نسبت به پنهانکاری ناراحت هستند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس تاکید کرد: طرح مذکور با اصل ۱۵۳ و قانون هدفمندی یارانه ها تعارض دارد. مگر می شود هر هفته سازمان بازرسی، دیوان محاسبات جداگانه و به صورت علنی گزارش ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز