خبرگزاری کار ایران

اظهارات موافقان دو فوریت بررسی طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۹۶۳

موافقان بررسی طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم به صورت دوفوریت، معتقدند دولت باید هرچه سریع تر نحوه هزینه کرد درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را شفاف کند.

به گزارش ایلنا، سیدمهدی مقدسی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی درخواست دوفوریت برای طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم در موافقت با این درخواست، گفت: حدود ۱۰ روز است قیمت بنزین افزایش یافته و مجلس نقشی در آن نداشته است لذا اکنون وظیفه داریم این موضوع را که در زمان بررسی بودجه اهمیت می یابد مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه باید مشخص شود درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین، کجا هزینه می شود که اقشار آسیب پذیر خسارت نبینند، عنوان کرد: دولت باید این تصمیم خود را که بدون مشورت با مجلس انجام شده جبران کند و هزینه ها را کنترل کرده و درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین را به سمت مردم هدایت کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه با انتقاد از اینکه بعد از گذشت ۱۰ روز از تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین هنوز حتی یک مقام دولتی نیز به مجلس نیامده و پاسخگو نبوده، اظهار داشت: باید مشخص شود برنامه دولت برای هزینه مابه التفاوت ها چیست، همچنین باید نادیده گرفتن نقش مردم جبران شود.

سالک: ضرورت واریز درآمد دولت حاصل از افزایش قیمت بنزین به خزانه داری کل کشور

احمد سالک کاشانی نیز به عنوان دومین موافق درخواست دوفوریت طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم، گفت: قرار بود برای این اقدام کار کارشناسی صورت گیرد و نباید مجلس از این کار کارشناسی مجزا می شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه طبق قانون اساسی تمامی درآمدهای دولت باید به خزانه داری کل کشور رفته و طبق قانون برنامه و بودجه با آن رفتار شود، عنوان کرد: باید صندوقی نزد خزانه داری کل تاسیس شود و مابه التفاوت حاصل از درآمد بنزین به آن جا برود و براساس اعلام دولت، به همه مردم برسد.

وی در ادامه با انتقاد از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت از سوی دولت بیان داشت: مجلس و مردم با اجرای این طرح غافلگیر شدند و آَشوب هایی نیز در سراسر کشور رقم خورد از این رو شاید پای نفوذ در میان باشد.

سالک در ادامه با بیان اینکه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین باید به صندوق خاصی برود تا دولت برای کسری بودجه خود هزینه نکند، اظهار داشت: ما برای یک حرکت آزمایشی نیز قانون تصویب می کنیم و برای این موضوع نیز می توانیم قانون تصویب کنیم.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان با بیان اینکه کنترل قیمت کالاها صرفا شعار بوده و شاهد افزایش آن بوده ایم، خاطرنشان کرد: ۳۱ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین است که باید به دست مردم برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز