خبرگزاری کار ایران

انصاری در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی:

تجارت ایران و اروپا بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۸۸۳

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: حجم تجارت ایران و اروپا به بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا انصاری در حاشیه برگزاری شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی که با حضور معاونان وزارت‌خانه‌های اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: باوجود فشارها و تحریم‌های حداکثری، حجم تجارت ایران با اروپا در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی (۲۰۱۹) به بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده که ۵۰۰ میلیون دلار حجم صادرات ایران به اروپا است. 

وی افزود: موضوع شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی در سال ۹۸، همکاری‌های اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا و تجارت با کشورهای عضو اتحادیه بود.

معاون اقتصادی وزیر خارجه تصریح کرد: باوجود همه فشارها و تحریم ها، همکاری‌های تجاری ایران و اروپا به دلیل ریشه‌های همکاری‌های گسترده قبلی، همچنان وجود دارد و حجم این تجارت در ۹ ماهه سال جاری میلادی به بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده که ۵۰۰ میلیون دلار حجم صادرات ایران به اروپا و ۳/۳ دهم میلیارد نیز حجم صادرات اروپا به ایران است و این موضوع نشان می‌دهد، باوجود فشارها، همچنان ظرفیت بسیار جدی بین دو طرف وجود دارد.

انصاری اظهار داشت: ضعف ما در این بخش صادرات ایران به این مجموعه است و این در چارچوب قول‌ها و بیانیه‌هایی بود که اتحادیه اروپا قبلا صادر کرده و قرار بود، زمینه‌های تجارت گسترده تری از ایران به اتحادیه اروپا فراهم شود.

وی با بیان اینکه کار تجارت با اروپا برای ما دو جنبه دارد، افزود: جنبه اول، بخش بازاری برای صادرات ایران است و بخش دوم، نیز تجارت با اتحادیه اروپاست که استانداردهای تجارت ایران را افزایش می‌دهد و این یعنی وقتی در بخش‌هایی امکان تجارت با اروپا وجود داشته باشد هم استانداردهای صادرات آن کالا به اروپا را داریم و هم اینکه می‌توانیم آن کالا را با کمترین موانع به دیگر کشورهای جهان صادر کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین با بیان اینکه در جلسه امروز وزارتخانه‌های مختلف، گزارش‌ها و درخواست‌های خود برای افزایش صادرات ایران به اروپا را مطرح کردند، گفت: گزارش وزارت‌های کشاورزی و صمت و برخی دیگر از وزارت‌خانه‌ها در این ارتباط بسیار خوب بود و مشخص شد در چه بخش‌هایی باید با همکاری هم راه‌های بیشتری را برای تجارت با اروپا ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز