خبرگزاری کار ایران

با حضور امیر صباحی‌فرد؛

پنجمین دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۸۰۳

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در دانشگاه پدافند هوایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه پنجمین دوره معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و اساتید و دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی در این دانشگاه برگزار شد.

امیر ناصر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در این مراسم با اشاره به آمار نیروها و رزمندگان دفاع مقدس گفت:در طول جنگ تحمیلی دو میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز، آموزش دیده و به جبهه های جنگ اعزام شدند، همچنین دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بسیجی و ۱۷۰ هزار نفر پاسدار، عشایر، پیشمرگ ‌های کرد و نیروهای جهادی و ۲۷۰ هزار نفر از کارکنان ارتش در جبهه ها حضور داشتند و از کشور اسلامی در برابر تجاوز دفاع کردند.

وی افزود: در زمان شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ جمعیت ایران سی و شش میلیون نفر بوده که سی میلیون نفر درگیر این جنگ بودند.

امیر آراسته ادامه داد :جنگ تحمیلی تنها جنگی در دویست سال اخیر بود که طی آن هیچ قسمتی از خاک ایران جدا نشد. برخی کشورها به دنبال تاریخ سازی برای ملت خود هستند اما دفاع مقدس یک تاریخ درخشان در تاریخ کشور بزرگ ایران اسلامی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز