خبرگزاری کار ایران

موسوی:

سیاست خارجی ایران در دو دوره اخیر فعال و متوازن بوده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۰۴۵

سخنگوی وزارت امورخارجه اظهار داشت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دو دوره اخیر سیاست خارجی فعال و متوازن بوده است.

به گزارش ایلنا، سید عباس موسوی با رد برخی مطالب مبنی بر اینکه در سیاست خارجی ایران به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین در توسعه همکاری‌ها کمتر توجه شده است، گفت: سیاست خارجی ما در دو دوره اخیر سیاست خارجی، فعال و متوازن بوده و سعی کردیم از لحاظ جغرافیایی، این توازن را حفظ کنیم.

وی با اشاره به سفرهای انجام شده از سوی رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه اظهار داشت: اگر شما به تعداد سفرهایی که ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه به مناطق مختلف جهان داشتند و به سفرهایی که از خارج کشور به داخل صورت گرفته، توجه کنید این توازن را می‌بینید.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در عین حال گفت: گاهی برخی مسائل و موضوعات اولویت پیدا می‌کند که به معنی عدم توجه به سایر مناطق نیست. با این وجود موضوعاتی مثل تنش‌هایی که در منطقه هست و یا برجامدر اولویت فعالیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

موسوی با بیان اینکه نگاه دولت و وزارت امور خارجه به همه مناطق و بخش‌های جغرافیایی کشورهای مختلف چه دور و چه نزدیک، نگاهی متوازن است، تصریح کرد: اولویت‌های منطقه‌ای را هم از نظر دور نمی‌داریم زیرا در این منطقه حضور داریم و امنیت، ثبات و پیشرفت منطقه برای ما اهمیت بسزایی دارد و برای ما از اولویت خاص برخوردار است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای ۱۵ کشور همسایه است و نگاه ما هم به کشورهای همسایه نگاه استراتژیک هست. اولویت خود را هم کشورهای منطقه اعلام کردیم اما در مجموع سیاست خارجه ما سیاست متوازنی است که از شهر تا غرب و شمال تا جنوب جهان را در برمی‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز