خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران:

دست خدا با ملت ایران است/ اگر موضع رهبر انقلاب نبود حوادث سخت‌تری پیش روی ملت قرار می‌گرفت/ اشرار سوار بر موج اعتراض شدند و از مردم انتقام گرفتند

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۰۴۲

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مثل آفتاب روشن است که اشرار سوار بر موج اعتراض شدند و این حق مردم را زیر پا گذاشتند و امنیت مردم را سلب کردند و هزاران میلیارد تومان خسارت زدند. دو جلوه برجسته در شرارت‌ها بود که نخست از اسلام انتقام گرفتند و قرآن و مفاتیح را به آتش کشیدند؛ به مسجد، حوزه و کتابخانه حمله کردند و این چیزی جز عقده از اسلام نیست. همچنین این شرارت‌ها مقابله و ضدیت با مردم بود؛ غارت کردن فروشگاه‌ها، غارت کردن مراکز بهداشتی که دیدید به مصلی حمله کردند و به آمبولانس حمله کردند و با تخریب بانک‌ها از شما مردم انتقام گرفتند که چرا پای انقلاب ایستاده‌اید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور در پی اصلاح قیمت بنزین گفت: عربستان پول‌هایش را در این آشوب‌ها خرج کرد و هرچه خواستند کردند اما خدا همه توطئه‌های آنها را خنثی کرد. ملت ایران با خداست و دست خدا با ملت ایران است. رهبر این ملت با سرافرازی گفت که با یاری خدا دشمن را در عرصه سیاسی و نظامی عقب زدیم؛ این جلوه حضور خداوند است. خدا باور شویم و بدانیم اگر خدایی عمل کردیم خدا هم با ما است.

وی ادامه داد: تقوا یک بعدی نیست؛ تقوای سیاسی و اجتماعی از ابعاد مهم تقوا است. امام علی(ع) می فرماید به خدا سوگند با مکر اغفال نمی شوم و در رویارویی با شدائد ناتوان نمی‌گردم. گرامی می‌داریم یاد همه شهیدان به ویژه شهیدان امنیت که در این هفته به دیدار خدا رفتند و به بازماندگانشان تبریک و تسلیت می‌گویم. این شهیدان مایه عزت اسلام تشیع هستند. 

وی با تبریک چهلمین سالگرد تاسیس بسیج افزود: بسیج دو مدال دارد که مدال افتخار ابدی است؛ امام گفتند بسیج لشکر مخلص خدا است و رهبر انقلاب گفتند بسیجیان گل‌های سرسبد انقلاب هستند و این افتخار بسیج است. همچنین سالگرد تاسیس نیروی دریایی را تبریک می‌گوییم که همه نیروهای مسلح عزیز هستند. 

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: در طول هفته سی نکته تدارک دیدم و دیدم نمی‌توانم در خطبه مطرح کنم و به ۱۴ نکته رساندم و آن را بعد به ۶ نکته رساندم که محضر شما بگویم؛ نکته اول این است که این حوادث در پی گران شدن قیمت بنزین بوده و چهار مطلب در این رابطه قابل تامل است؛ این تصمیم، تصمیم سران قوا بود و با خوشبینی رهبری به سران قوا این تصمیم را تائید کردند و البته این تصمیم بسیار داهیانه بود و اگر موضع رهبر انقلاب نبود حوادث سخت‌تری پیش روی ملت قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: مطلب دوم آن است که بپذیریم می‌شد در این عرصه بهتر عمل کرد. می‌شد مسئولان مردم را اقناع کنند چرا که مردم ما فهمیده هستند. من نمی‌گویم زمان را اعلام می‌کردند اما کارشناس‌ها می‌آمدند و ضرورت کار را بیان می‌کردند. مطلب بعدی این است که دولت محترم به وعده‌هایی که داده عمل کنند و بر قیمت کالاها نظارت داشته باشند. مردم به اندازه کافی رنج و فشار گرانی را دارند؛ مسئولین برای رضای خدا کاری کنند که بر رنج مردم افزوده نشود. نکته چهارم هم این است که اصل ۲۷ قانون اساسی می‌گوید راهپیمایی بدون حمل سلاح آزاد است؛ هیچکس با راهپیمایی مخالف نیست. 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مطلب دوم این است که مثل آفتاب روشن است که اشرار سوار بر موج اعتراض شدند و این حق مردم را زیر پا گذاشتند و امنیت مردم را سلب کردند و هزاران میلیارد تومان خسارت زدند. دو جلوه برجسته در شرارت‌ها بود که نخست از اسلام انتقام گرفتند و قرآن و مفاتیح را به آتش کشیدند؛ به مسجد، حوزه و کتابخانه حمله کردند و این چیزی جز عقده از اسلام نیست. همچنین این شرارت‌ها مقابله و ضدیت با مردم بود؛ غارت کردن فروشگاه‌ها، غارت کردن مراکز بهداشتی که دیدید به مصلی حمله کردند و به آمبولانس حمله کردند و با تخریب بانک‌ها از شما مردم انتقام گرفتند که چرا پای انقلاب ایستادید. 

وی ادامه داد: نکته سوم این است که سازماندهی شرارت بر همگان روشن است؛ در راس این شرارت با اعتراف خودشان آمریکا بود و فرانسه هم همکاری کرد،‌ آلمان هم همراهی کرد؛ اینها خیلی میدان‌داری کردند. امیدوارم کسانی که تا امروز به اینها خوشبین بودند تجدید نظر کنند. کلیدواژه دشمنان حمایت از مردم ایران بود؛ مردم از نگاه اینها یعنی آدم کش‌ها و  پاسداری که شهید شد و فرزندنش چهل روزه است از مردم نیست. 

وی افزود: ایادی این حرکات یعنی رژیم صهیونیستی و خائنین حرمین شریفین بودند که پول و رسانه در اختیار اشرار گذاشتند. من به مردم عربستان می‌گویم تا کی می‌خواهید از سوی حکام خود خار شوید، بپا خیزید و آنها را به زیر بکشید.

خاتمی گفت: منافقین پست آدم کش که ۱۷ هزار نفر را ترور کرده و پاسدار کمیته را زنده پوست کندند و کشتند؛ این، یعنی داعش هم دخیل بودند. همچنین ایادی بازماندگان پهلوی بودند که هیچ طرفداری در کشور ندارند. 

وی افزود: از حافظان امنیت کشور مانند سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و آحاد ملت تشکر می کنیم. همه در این موضوع متفق القول بودند که باید با اشرار برخورد شود. برخی فعالان فتنه ۷۸ و۸۸ بیانیه دادند و جای جلاد و شهید را عوض کردند و گفتند که با معترضان برخورد شد. خجالت باید بکشند آنهایی که این بیانیه را امضا کردند، جنایتشان همانند جنایت آشوب گران بود. 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: یک خطاب به دنیا و جهانیان دارم، جهانیان بدانند که نظام اسلامی نظامی مقتدر است و این نظام بیدی نیست که با شرارت احمقانه بلرزد. تاکنون نلرزیده و اگر بخواهید باز هم شرارت کنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. این مردم وفادار از امام خود یادگرفته اند که حفظ نظام اوجب واجبات است و تا آخرین نفس و قطره خون پای نظام هستند.

وی بیان کرد: به مردم هم می گویم که آفرین بر شما که قلب امام زمان را شاد کردید. مردم از اسلام و قرآن دفاع کردند. تظاهرات های بزرگی برگزار شده و طی هفته آینده برگزار خواهد شد و از شما ممنونم. از شما انتظار داریم که اشرار را شناسایی کنید.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اشرار را بدون کمترین دلسوزی معرفی کنید. همانگونه که اول انقلاب منافقین را مردم معرفی کردند و کلک آنها کنده شد، باید آنها را خانه به خانه دنبال کنیم. بر هم زنندگان امنیت و اشرار داعش هستند و باید با آنها برخورد قاطع شود.

خاتمی خاطرنشان کرد: به دستگاه قضایی می گویم که از برخورد با مفسدان اقتصادی تشکر می کنم. اما در مسایل اخیر انتظار داریم که با لیدرهای این شرارت ها که فتنه کرده و امنیت را برهم زده اند، برخورد شود. این ها باغی هستند و باید به اشد مجازات برسند. 

وی افزود: به دستگاه قضایی می گویم که به طوری قاطع برخورد کنید که سیاه لشکر آنها عبرت گرفته و جرات چنین شرارتی نداشته باشند.

وی ادامه داد: از تدبیر های ستودنی در این موضوع قطع اینترنت و شبکه های خارجی پیام رسان بود. همین تدبیر ستودنی است که باعث خشک شدن دشمن شده است. لانه زنبور پیدا شده است.

وی تصریح کرد: هرچه زودتر اینترنت ملی را راه بیاندازید و پیام رسان بومی را فعال کنید. شبکه های پیام رسان خارجی نباید کاملا باز شود و مسولان ارتباطات نباید قصور کنند و آنها مسول هستند در این زمینه.

امام جمعه موقت تهران گفت: دیدار چند ساعته کارآفرینان با مقام معظم رهبری از جلسات خوب بود و تولید کنندگان گفتند که عمده مشکلات خارجی نبوده و داخلی است و اگر آنها حل شود، تولید شکوفا شده و دشمن شکست می خورد.

وی افزود: رهبری فرمودند که با شناختی که از دشمن دارم تحریم ها به زودی برداشته نمی‌شود و باید با توسل به قدرت داخلی و توان بومی بر مشکلات غلبه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز