خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

برای آزادی دانشجویان با نهادهای مختلف در ارتباطیم/ امیدوارم تا شنبه ظهر بخش عمده‌ای از دانشجویان آزاد شده باشند

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۹۲۸

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: حراست دانشگاه لیست کاملی از دانشجویان بازداشتی را تهیه کرده است و با نهادهای مختلف در ارتباطیم و با قوه قضائیه رایزنی می‌شود تا دوستان در اسرع وقت به زندگی عادی خود بازگردند و به درس و تحصیل خود هم ادامه دهند. امیدواریم تا شنبه هم بخش عمده‌ای از بچه‌ها بتوانند به دانشگاه بازگردند.

مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به آزادی تعدادی از دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه در جریان اعتراض‌های اخیر، درباره آمار تعداد دانشجویان آزاد شده عنوان کرد: من در حال حاضر آمار دقیقی ندارم. آمار در اختیار حراست است.

وی افزود: مطلبی که می‌توانم بگویم این است که تا چهارشنبه شب بخش عمده‌ای از دانشجویان آزاد شدند و تعدادی هم قرار بود آزاد شوند اما چون بنا بر تودیع وثیقه بود زمان کافی برای انجام این کار وجود نداشت، اما کارهای آنها هم انجام خواهد شد و روز شنبه آزاد می‌شوند، یعنی مشکلی ندارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران یادآور شد: امیدوارم تا شنبه ظهر بخش عمده‌ای از بچه‌ها آزاد شده باشند. باز هم می‌گویم الان آمار دقیقی ندارم و این آمار را روز شنبه می‌توانم ارائه دهم، ولی بر اساس ارتباطی که با دوستان نهادهای امنیتی، قوه قضائیه و نیروی انتظامی برقرار کردیم، با دید مثبتی این موضوع در حال بررسی است و در حال حاضر مشکل خاصی نداریم.

سرسنگی در پاسخ به این سوال که آیا نهاد بازداشت کننده این دانشجویان مشخص شده است گفت: ضابطان مختلف هستند در مورد اینکه کدام نهاد آنها را دستگیر کرده باید بگویم قوه قضائیه ضابطان مختلفی دارد ما هم الان نمی‌دانیم کدام یک از ضابطان کدام یک از دانشجویان را بازداشت کرده است و این مساله اصلا موضوعیت هم ندارد، چون نهایتا هر ضابطی هم این‌ها را دستگیر کرده باشد افراد به قوه قضائیه تحویل داده می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر ثابت شود فقط بحث اعتراض مدنی بوده و موضوع دیگری نبوده آزاد می‌شوند تا جایی هم که ما می‌دانیم تعداد قابل توجهی از دانشجویان هم همین وضعیت را دارند، از روز اول هم که این اتفاق افتاد دانشگاه با دوستان قوه قضائیه و نهادهای مختلف در تماس بود و همه هم مثل جریان سال ۹۶ نظرشان درباره آزادی این عزیزان مثبت بود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران عنوان کرد: در سال ۹۶ هم علیرغم اینکه مشکلات ما قدری پیچیده‌تر بود ولی در نهایت همه این بچه‌ها عفو خوردند و مجموعه نظام و به ویژه رهبری به نوعی با نگاه رأفت به قشر دانشجو نگاه کردند و در نهایت حتی دانشجویانی که حکم‌های سنگینی گرفته بودند هم، مورد عفو قرار گرفتند و آزاد شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسامی بازداشت‌شدگان، تعداد آنها و محل بازداشت آنها مشخص است، گفت: شایعات متاسفانه زیاد است خواهشم این است که به شایعات توجه نشود اینطور نیست که معلوم نباشد فردی کجاست، مگر اینکه خودش این تصمیم گرفته باشد. مثلا در سال ۹۶ هم این تجربه را داشتیم که در مورد فردی دوستان آمدند و گفتند ایشان مفقود شده است، بعد متوجه شدیم او یکی دو روز به منزل یکی از دوستانش رفته است تا شرایط قدری آرام‌تر شود و برای همین به خوابگاه مراجعه نکرده است، اینطور نیست که فکر کنیم تعدادی مفقود شدند این‌ها بحث‌هایی است که متاسفانه مطرح می‌شود.

سرسنگی گفت: همه افراد بازداشت شده مشخص هستند، حراست دانشگاه لیست کاملی از این دانشجویان را تهیه کرده است و با نهادهای مختلف در ارتباط است با قوه قضائیه رایزنی می‌شود تا دوستان در اسرع وقت به زندگی عادی خود بازگردند و به درس و تحصیل خود هم ادامه دهند تا الان هم مسیر خیلی خوب پیش رفته و بسیار در این راه همکاری شده است. امیدواریم تا شنبه هم بخش عمده‌ای از بچه‌ها بتوانند به دانشگاه بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز