خبرگزاری کار ایران

تکرار اظهارات مداخله‌جویانه مقام‌های کاخ سفید/ هوک: در تلاشیم راهی برای مقابله با قطعی اینترنت در ایران پیدا کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۶۲۷

برایان هوک به بیان اظهاراتی بی‌اساس در مورد اعتراض‌ها در ایران پرداخت و در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد: در حال تلاش هستیم راهی برای مقابله با قطعی اینترنت پیدا کنیم. باید بتوانیم راهی پیدا کنیم این منع دسترسی به اینترنت را دور بزرنیم و آزادی دسترسی مردم ایران به اینترنت را فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا برایان هوک در توییتر وزارت امور خارجه آمریکا درباره اعتراض‌های چند روز اخیر در ایران، گفت: آمریکا همواره صدای شما را می‌شنود ما همواره از تلاش‌ها و مبارزات شما برای داشتن آینده‌ای بهتر حمایت می‌کنیم. به شدت هر گونه برخورد خشونت آمیز با معترضان در ایران را محکوم می‌کنیم. 

وی در گزافه‌گویی خود بدون اشاره به کارشکنی‌های دولت متبوعش در تحریم‌های اقتصادی و به ویژه دارویی علیه مردم ایران مدعی شد: عاملی که باعث شد که مردم ایران به خیابان‌ها بیایند و اعتراض کنند افزایش ناگهانی قیمت بنزین در ایران بود. اما با گذشت چند روز ماهیت این اعتراض‌ها تغییر کرد و به مبارزه علیه حاکمیت در ایران تبدیل شد. حاکمیت ایران باید مانند یک نظام عادی رفتار کند. اگر آنها مانند حکومتی عادی رفتار می‌کردند ما هرگز چنین اعتراض‌هایی را در ایران مشاهده نمی‌کردیم. 

هوک با ابراز تاسف از قطعی اینترنت در ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: ما معتقدیم که باید آزادی دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد. اگر برقراری اینترنت به راحتی صورت می‌گرفت و ما می‌توانستیم به راحتی با زدن یک کلید این کار را کنیم حتما این کار را می‌کردیم. اما برقراری اینترنت برای مردم ایران کار سختی است. ما در حال تلاش هستیم راهی برای مقابله با قطعی اینترنت پیدا کنیم. باید بتوانیم راهی پیدا کنیم این منع دسترسی به اینترنت را دور بزرنیم و آزادی دسترسی مردم ایران به اینترنت را فراهم کنیم. 

وی هم چنین درباره عدم تمدید معافیت‌های هسته‌ای در فردو گفت: ایران برای داشتن برنامه صلح آمیز هسته‌ای نیازی به غنی سازی ندارد حکومت ایران سال‌ها در فردو به طور مخفیانه اورانیوم غنی می‌کرد. آنها اعلام کردند که می‌خواهند باز هم این کار را بکنند ما این را نمی‌خواهیم این خط قرمز ما است. بنابراین ما پایان معافیت‌های هسته‌ای را اعلام کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز