خبرگزاری کار ایران

حاجی‌میرزایی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

اختصاص حداکثر ۱۲۰ لیتر بنزین ماهانه به سرویس‌های مدارس/ در مناطق گازرسانی شده، سیستم گرمایش مدارس اصلاح شده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۶۰۳

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ وزیر آموزش و پرورش با اعلام خبر اختصاص حداکثر ۱۲۰ لیتر بنزین ماهانه به سرویس‌های مدارس گفت: رانندگان سرویس‌های مدارس در این باره نگران نباشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن حاجی‌میرزایی صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تدابیر دولت برای تأمین سوخت سرویس مدارس، اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که از طریق ستاد سوخت به عمل آمده مقرر شده است کلیه سرویس‌هایی که برای مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی) در وزارت کشور ، اطلاعات‌شان را ثبت کنند.

وی ادامه داد:‌ پس از ثبت اطلاعات در سامانه سپند، متناسب با پیمایشی که انجام می‌شود،‌ سهمیه لازم برای آنها درنظر گرفته خواهد شد. نوع سرویس‌ها متفاوت است، چراکه برخی از مسیرهای سرویس‌های مدارس کوتاه و برخی طولانی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تا سقف ۱۲۰ لیتر ماهانه برای سرویس‌های مدارس در نظر گرفته شده است و متناسب با پیمایش و پس از ثبت در سامانه به صورت ریالی بهای آن را را به رانندگان پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد:‌ رانندگان سرویس‌های مدارس نگران نباشند چراکه به سرعت تمهیدات اجرایی به عمل می آید و سرویس مدارس از سوخت سهمیه ای استفاده می‌کنند.

زیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع اصلاح سیستم گرمایشی مدارس و جمع‌شدن بخاری‌ها، تاکید کرد: ما در تمام مناطقی که گازرسانی انجام شده بود، سیستم گرمایشی را اصلاح کردیم و با سیستم‌های مدرن گازی تعویض شدند. در بقیه مناطقی که گازرسانی انجام نشده، تلاش کردیم از سیستم‌های گرمایشی ایمن‌تر استفاده کنیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: حدود ۲۴ هزار مدرسه متصل به سیستم گرمایشی اصلاح‌شده هستند که از محل اعتبارات عوارض گازی که به آموزش و پرورش تعلق گرفته این کار انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جمع‌شدن تمامی مدارس خشتی و گلی در کشور گفت: این کار انجام شده و امیدواریم همین روزها جشن برچیده‌شدن تمامی مدارس گلی و خشتی در کشور را برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز