خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی مطرح کرد؛‌

قوه قضائیه به محکومان امنیتی نگاه جدیدی دارد/ رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید، مرزبندی بین جرائم امنیتی و سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۲۱۴

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضائیه به محکومان امنیتی نگاه جدیدی دارد، گفت: اگر آنها امکان بازگشت به جامعه را داشته باشند، مورد عنایت مقام رهبری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست امروز خود در توضیح اقدامات دستگاه قضا در هفته وحدت گفت: یکی از اقدامات مهم این هفته درخواست ریاست قوه قضائیه از رهبر انقلاب برای عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های انقلاب و تعزیرات بود. این درخواست نسبت به سنوات گذشته تفاوت‌هایی داشت از جمله اینکه عدد افراد رشد زیادی داشت و ٣٥٥٢ نفر مشمول عفو قرار گرفتند و همچنین در این مرحله برای جمعی از محکومان امنیتی درخواست عفو شد و البته در این فرآیند، پیش از این خود فرد یا خانواده درخواست عفو می‌نمودند اما این عفو با تقاضای دادستان‌ها و سازمان زندان‌ها صورت گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد:‌ در ارتباط با افزایش تقاضای عفو می‌توان گفت که دادستان و رئیس زندان باید زندانیان واجد شرایط را احصا کرده و برای آنها درخواست عفو داشته باشد. رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید، مرزبندی جدید بین جرائم امنیتی و سیاسی است به گونه‌ای که اگر عمل در قالب جرم سیاسی بود بر اساس جرائم سیاسی و اگر امنیتی بود، بر اساس قوانینی امنیتی به آن رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه به محکومان امنیتی نگاه جدیدی دارد، گفت: اگر آنها امکان بازگشت به جامعه را داشته باشند، مورد عنایت مقام رهبری قرار می‌گیرند.

اسماعیلی در رابطه با اسامی محکومان امنیتی تبرئه شده نیز گفت: در ارتباط با اسامی در هیچ یک از پرونده‌ها رویه اطلاع‌رسانی اسامی نیست. اگر کسی محکوم شده بود و تبرئه شد برای اعاده حیثیت رسانه‌ای می‌کنیم. قوه قضاییه هیچ منتی نسبت به عفوشدگان ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز