خبرگزاری کار ایران

قربانی در تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان:

گزارش قطعی در خصوص آسیب‌رسان بودن پارازیت‌ها وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۹۷۳

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید مسائل بهداشت و درمانی را به صورت شفاف برای مردم بیان کند، گفت: هیچ گزارش قطعی در خصوص آسیب رسان بودن پارازیت‌ها و فراکانس‌های ماهواره‌ای وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین قربانی در تشریح جزییات دستورکار نشست امروز (دوشنبه ۲۷ آبان ماه) کمیسیون بهداشت و درمان، گفت: دستور کار اول کمیسیون بهداشت و درمان استماع گزارش مدیر شبکه سلامت و رئیس شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما بود که با حضور مسئولان صدا و سیما برگزار شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمانی به دلیل برخی معذوریت‌هایی است در فرهنگ عامه کشور وجود دارد که باید به صورت شفاف و کارشناسی برای مردم بیان شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ضرورت طرح مسائل بهداشت و درمان به صورت شفاف در صداوسیما، تصریح کرد: اگر بسیاری از آموزش‌ها به صورت شفاف برای مردم و در چارچوب فرهنگ عمومی داده شود، از وجود مسائلی که در برخی از استان‌ها، از جمله مسائل حاشیه‌ای ‌چهارمحال بختیاری جلوگیری می‌شود.

قربانی خاطرنشان کرد: دستور کار دوم کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص آثار پارازیت و امواج ماهواره‌ای بر سلامت افراد بود که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولان وزیر بهداشت و درمان، مسئولان سازمان محیط زیست، سازمان انرژی اتمی و مرکز پژوهش‌های مجلس بحث و بررسی شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا به امروز هیچ گزارش قطعی در این خصوص که فرکانس‌ها، اثرات مضر و صعب العلاجی به وجود آورده و  برخی از سرطان‌ها، ناباروری‌ها و حاملگی‌های خارج رحمی به دلیل وجود پارازیت‌ها و امواج ماهواره‌ای است، وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد: در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مقرر شد گزارشی با محوریت دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط و با همکاری برخی از دانشگاه‌های معتبر دنیا تهیه و به صورت شفاف به مردم ارائه شود تا دغدغه و نگرانی مبنی بر آسیب رسان بودن فرکانس‌ها رفع شود. از طرفی بسیاری از موضوعات مربوط به پارازیت‌ها و فراکانس‌ها در قانون هوای پاک سال ۹۶ مطرح شده که باید به آن استناد شده و گزارشی به کمیسوین بهداشت و درمان ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز