خبرگزاری کار ایران

کریمی در نطق میان دستور:

ای کاش همه مسئولان برای اظهارنظرهای کارشناسی با پشتوانه عملی ارزش قائل می‌شدند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۵۸۵

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس خواستار تصمیم‌گیری مسئولان بر اساس نظر کارشناسان شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا کریمی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: بنا داشتم نطق اجلاسیه چهارم خویش را از اقدامات مهمی که در استان اردبیل به ویژه حوزه انتخابیه صورت گرفته بیان کنم، از فعال شدن راه آهن اردبیل- میانیه و افزایش منابع اعتباری آن از ۷ میلیارد تومان سال ۹۴، به ۴۰۰ میلیارد تومان سال ۹۸ و پیشرفت فیزیکی زیر سازی بالای ۸۵ درصدی آن که حاصل جمع دولت و مجلس است بگویم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین  در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:  می خواستم بگویم اهتمام دولت و مجلس در خصوص پیگیری وکلای حوزه انتخابیه برای ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی اردبیل و نمین و شهرستان های استان قابل تقدیر است، می خواستم بگویم پیگیری های شبانه روزی منجر به به رشد ۲۰ پله ای استان اردبیل در اجرای سامانه های نوین آبیاری شده است.

وی ادامه داد: میخواستم بگویم خیز پروژه های اقتصادی و گردشگری و رشد بالای ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه گذاری در ۴ ماهه سال جاری حاصل هم افزایی مسئولین استان بوده و جای تشکر دارد، می خواستم از اقدامات انجامی در ارتباط با تامین آب شرب شهری و روستاها و تکمیل و فعال سازی سد های حوزه انتخابیه و احداث مراکز درمانی و بهداشتی سخن بگویم، می خواستم با تلاش متولیان بخش کشاورزی و دولت و مجلس که تولیدات ۷۵۰ هزار تنی سیب زمینی کاران اردبیل در حد معقولی به فروش رفته سپاسگزاری کنم، بنا داشتم از منتفی شدن تسهیم نامه ننگین ۲۰ مرداد ۹۲ حقابه رودخانه ارس سخن به میان آورم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار داشت: ولی یکباره اتفاقات شب میلاد حضرت پیامبر اکرم(ص) قلبم را جریحه دار کرد، اتفاقاتی که می توانست با مکانیزم بهتری انجام پذیرد، آن شب تا صبح با پیامک های هم وطنان و همشهری ها  نتوانستم سحر کنم و در جوابشان که می نوشتم منابع حاصل از افزایش قیمت به دهک های پایین پرداخت خواهد شد، پاسخ می دادند از کدام دهک پایین حرف می زنید، دهکی که دو سال است نتوانسته گوشت قرمز برای خانواده اش بخرد، دهکی که کارت یارانه را نزد نانوایی گرو گذاشته تا بتواند تا سر ماه برای بچه هایش نون بخرد، دهک های پایین با افزایش چند برابری قیمت اقلام، اجناس و مسکن باید چه کار کند؟

وی ادامه داد: این قبیل اتفاقات و مسائل که هر از گاهی در کشور عزیزمان رخ می دهد مرا به فکر وا می دارد که چرا برخی از مسئولین مملکت در این خصوص تدبیر نمی کنند مسائلی که مدیران ابتدایی هم توانایی حل آن را دارند و بعضا آنقدر این حس در بنده تقویت می شود که با خود می گویم نکند این آقایان مدیریت می شوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عمق مشکلی که ایجاد شده برای مسئولان که در طول عمرشان با خودروهای دولتی امورشان می گذرد روشن نیست، مردم ما از شاخ و شانه کشیدن های دشمنان هراس ندارند اما از بی تدبیری مسئولین بسیار آزرده خاطر هستند.

کریمی اظهار داشت:در این ممکلت نباید بدون نظرات کارشناسی و پشتوانه عملی و تجربی و با تصمیمی کام مردم را تلخ کرده و نمک روی زخم مردم پاشید، با برخی از دوستان که برای پایداری این نظام و مملکت خون دل خورده اند، خون ها داده اند و عمرشان را دراین چهل سال برای انقلاب گذاشته اند صحبت می کنیم می گویند چرا برخی مدیران و تصمیم گیران با رفتار و عملکردشان می خواهند مردم را نسبت به انقلاب و نظام دل سرد و از آن دور کنند.

این نماینده مجلس بیان داشت: می خواهند منابع مالی و کسری بودجه را تامین کنند، بروید از فراریان مالیاتی بگیرید، مگر نمی گویید از شرکت های بزرگ اقتصادی موفق به اخذ مالیات نشده اید، بروید از آنها بگیرید؛ از اختلاس کنندگان و از دزدان بیت المال بگیرید کاری که در حال حاضر قوه قضاییه شروع کرده کار بسیار مبارکی که همه باید در امر مبارزه و برخورد با مفاسد اقتصادی و اداری از ریز تا درشت حمایت کنند.

کریمی در ادامه نطق میان دستور اظهار داشت: بروید کسری بودجه را از کسانی بگیرید که به اموال عمومی دست درازی می‌کنند نباید در این مملکت فضایی ایجاد شود که جای دزد و درستکار عوض شود، نباید بستری را فراهم کنیم که منشأ فساد اداری و اقتصادی باشد. نباید کاری کنیم که فضای جامعه را متلاطم کرده و فرصت دهیم تا اهداف شوم معاندین انقلاب با استفاده از نارضایتی مردم از یک موضوعی پیاده شود نباید شرایطی را فراهم آورد تا مقام معظم رهبری مجبور به ورود به مسئله شوند، باید مشکلات مردم را با مشارکت همه ارکان و صاحب نظران در میان گذاشته و تصمیم پخته ای بگیریم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین  در مجلس دهم شورای اسلامی عنوان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در صبح روز جاری فصل الخطاب است ایشان از تصمیمات سران قوا حمایت فرمودند و صریحا به تصمیمات کارشناسی با پشتوانه علمی و اجرایی تاکید داشتند.

وی با انتقاد از رویه بررسی طرح مدیریت مصرف سوخت در سران قوا، اظهار داشت: ای کاش همه مسئولان مانند مقام معظم رهبری برای اظهارنظرهای کارشناسی با پشتوانه عملی ارزش قائل می‌شدند و به آن پایبند می‌ماندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز