خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

اخلال در نظم عمومی، جرم است/ مردم خط خود را از اخلالگران جدا کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۲۲۰

دادستان کل کشور گفت: مردم عزیز خط خود را از تعداد محدودی از اخلالگرانی که با راه‌بندان و حمله به برخی اماکن ضدیت خود را با نظام و برنامه‌های مردم نشان می‌دهند جدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام جعفر منتظری دادستان کل کشور با اشاره به حواشی ایجاد شده در پی گرانی بنزین عنوان کرد: در خصوص مسائل یکی دو روز اخیر در برخی از شهرها و استان‌ها باید توضیحاتی بدهم. در پی مدیریت اصلاح قیمت بنزین که بر اساس قانون و کارشناسی‌های انجام شده توسط دولت ابلاغ شده و در جهت منافع عمومی مردم گام‌هایی برداشته شده و تصمیماتی اتخاذ شده است متاسفانه عده‌ای از افرادی که به دنبال ایجاد ناآرمی و سوءاستفاده از شرایط هستند، با ایجاد اخلال در نظم عمومی موجبات مشکلاتی را برای مردم فراهم کردند که صدا و سیما هم در بخشی از خبرها گزارش‌هایی را از این ناآرامی‌ها منتشر کرد.

وی افزود: تاکید می‌کنم قطعا مردم عزیز ما خط خود را از تعداد محدودی از اخلالگرانی که با راه‌بندان و حمله به برخی اماکن ضدیت خود را با نظام و برنامه‌های مردم نشان می‌دهند جدا خواهند کرد مردم عزیز ما از این اعمال و رفتار بیزار بوده و به تعدادی اخلالگر اجازه بهره‌برداری از شرایط را نخواهند داد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: این گونه اعمال و رفتاری که موجب اخلال در نظم عمومی می‌شود به موجب قانون جرم است و نیروهای نظامی و دستگاه قضایی وظیفه خود می‌دانند که با افرادی که اخلال در نظم عمومی می‌کنند طبق مقررات عمومی برخورد کنند.

وی با بیان اینکه من مطمئن هستم که مردم عزیز و  فهیم ما خط خود را از این اندک اخلالگران جدا خواهند کرد، گفت: خود مردم اجازه نخواهند داد که سوء‌استفاده‌ای از این مساله شود.

منتظری یادآور شد: قطعا مسئولان و  مدیران کشور در جهت منافع مردم همانگونه که ابلاغ هم شده اقدام خواهند کرد و هر چه درآمد از این محل تامین شود، برای قشر متوسط و زیر متوسط جامعه به عنوان مساعدت تقدیم خواهد شد و به اخلالگرانی که ریشه در خارج از کشور دارند اجازه سودجویی داده نخواهد شد.

وی ادامه داد: در این یکی دو روز شاهد بودیم که جریان‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی از فضای مجازی استفاده کرده و مردم را به خیال خام خودشان می‌خواهند تحریک کنند قطعا مردم عزیز ما از این حرکات تحریک نخواهند شد اخلال در نظم عمومی را خود مردم با همکاری مسئولان امنیتی و انتظامی برطرف خواهند کرد و ان‌شا‌الله با هوشیاری، مردم این مشکل را برطرف خواهند کرد.

دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه آیا این افزایش قیمت تاثیری در سایر نرخ‌ها خواهد داشت، گفت: دولت تاکید کرده که مسئولان امر موظف هستند از هر گونه افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند و امیدوارم مسئولان اقتصادی کشور در این زمینه هم بتوانند مدیریت خوبی کنند و این مقطع زمانی را پشت سر بگذارند.

وی عنوان کرد: قوه قضائیه موظف است در چارچوب قانون با کسانی که اخلال ایجاد می‌کنند، برخورد کند در خصوص قیمت‌ها هم حتما سازمان تعزیرات حکومتی که زیر مجموعه دولت است با همکاری سایر دستگاه‌ها از اینکه در قیمت‌ها اخلالی ایجاد شود، جلوگیری می‌کنند. قوه قضائیه هم در چارچوب وظایف و تکالیفی که متوجه آن است با هر گونه بی‌نظمی چه در زمینه اخلال در تردد مردم یا اخلال در آسایش و آرامش مردم برخورد خواهد کرد.

منتظری خارنشان کرد: اعتقاد ما براین است که خود مردم ما بهترین نیرویی هستند که می‌توانند جلوی اخلالگران را بگیرند در خصوص قیمت‌ها هم حتما مسئولان امر مساعدت خواهند کرد و سازمان تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی بر این امر نظارت خواهند کرد و اجازه نخواهند داد این مساله بهانه‌ای باشد بر این که عده‌ای بخواهند از این موقعیت سوء استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز