خبرگزاری کار ایران

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۰۹۲

معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی «نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۸ آبان ۱۳۹۸ با هدف مدیریت تضامین دولت و تسویه به ‌موقع آن‌ها و پیگیری وصول مبالغ پرداختی توسط دولت، آیین‌نامه اجرایی «نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را تصویب کرد.

براساس این آیین‌نامه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است سامانه جامع مدیریت تضامین دولت را به گونه‌ای تهیه، اجرا و بهره‌برداری ‌نماید که کلیه فرآیند­های مرتبط با تضمین­‌نامه‌های مربوط، اعم از ارسال درخواست، صدور، اصلاح، تمدید، مطالبه و پرداخت وجه، ابطال، تأیید و هم‌چنین مبادله الکترونیکی تضمین­‌نامه­‌ها را دربرگرفته و پس از بررسی و کنترل ضوابط و مقررات، نسبت به تخصیص شناسه یکتای تضمین، اقدام نماید.

بانک مرکزی و کلیه بانک‌‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز موظفند پیش از اعطای تسهیلات و یا ایجاد تعهدات به پشتوانه تضمین‌نامه ­ها، از صحت مندرجات تضمین­‌نامه­ به وسیله استعلام آن از طریق سامانه(‌ها)ی مرتبط بانک مرکزی اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز