خبرگزاری کار ایران

آغاز نهمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۹۱۲

نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیرعامل اسبق بانک‌های ملت و پارسیان و ٨ متهم دیگر دقایقی پیش در شعبه اول دادگاه ویژه جرائم اقتصادی و به ریاست قاضی موحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بر اساس کیفرخواست اتهامات این متهمان، اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌های ملت و پارسیان است.

جلسه گذشته حسین ابوالحسنی یکی دیگر از متهمان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت به میزان ۲۲۰ میلیون درهم دفاعیات خود را ارائه کرد.

پس از وی وکیل متهم دفاع کرد و در این جلسه قرار است دفاعیات علی دیواندری مدیرعامل اسبق بانک‌های ملت و پارسیان دفاع کند.

علی دیواندری، مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت‌الله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی، وحید نمازی و حسین ابوالحسنی از متهمان این پرونده هستند.

مجید سعادتی، سمانه حضرتی آشتیانی و رحمت الله بختیاری سه متهم فراری پرونده هستند.

بر اساس کیفرخواست؛ فساد در خرید و فروش کشتی، پرداخت وجوه به مهدی فلاحتیان، واگذاری نفت خام به رحمت الله باختری، تحصیل مال نامشروع و موضوع سفرهای محرمانه در کنار قاچاق حرفه ای ارز به ترکیه از جمله اتهامات مطرح شده در این پرونده است.

مشارکت در اخلال عمده نظام اقتصادی از طریق تشکیل و سرکردگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت به بانک ملت و  پارسیان به مبلغ ۱۶ هزار دلار و مشارکت در قاچاق حرفه‌ای ارز از طریق سفرهای محرمانه و دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار یورو از طریق شرکت داریس، اتهامات علی دیواندری، متهم اصلی این پرونده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز