خبرگزاری کار ایران

ابطحی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

استقبال از تشکیل هیئت منصفه سیاسی و قرار گرفتن نام محکومین سیاسی و امنیتی در زمره زندانیان عفو شده

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۷۵۴

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم از جمله تشکیل هیئت منصفه سیاسی و قرار گرفتن نام محکومین سیاسی و امنیتی در زمره زندانیان عفو شده، یک گام بسیار بزرگ از سوی قوه قضائیه است. به عبارت دیگر، آن دو تبصره‌ای که باید در اختیار جریانات سیاسی قرار می‌گرفت ولی از آنها دریغ شده بود به آنها برگردانده شد.

محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به آزادی تعدادی از محکومین امنیتی در نتیجه عفو زندانیان از سوی رهبر انقلاب به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: سال‌ها بود که جامعه انتظار می‌کشید یک نگاه متفاوت به جریانات محکومین سیاسی و امنیتی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه محکومین سیاسی کشورمان تاکنون چند مشکل مضاعف در سیستم قضایی داشتند، عنوان کرد:  مورد اول این بود که دادگاه‌های محکومین سیاسی و امنیتی باید طبق قانون اساسی بر اساس هیئت منصفه سیاسی تشکیل می‌شد که هیچگاه این هیئت منصفه راه اندازی نشد؛ اخیراً در اخبار خواندم که تلاش است هیئت منصفه سیاسی تشکیل شود که این مهم گام بسیار بزرگی است. ما هم در زمان دولت اصلاحات تلاش‌های زیادی کردیم و با قوه قضائیه همکاری‌های زیادی داشتیم که هیئت منصفه سیاسی تشکیل شود اما متاسفانه این مهم صورت نگرفت. مورد دوم نیز این بود که هیچگاه فردی از محکومین سیاسی یا امنیتی در زمره زندانیان عفو شده در مناسبت‌های مذهبی نبودند.

ابطحی ادامه داد: آنچه که امروز شاهد آن هستیم از جمله تشکیل هیئت منصفه سیاسی و قرار گرفتن نام محکومین سیاسی و امنیتی در زمره زندانیان عفو شده، یک گام بسیار بزرگ از سوی قوه قضائیه است. به عبارت دیگر، آن دو تبصره‌ای که باید در اختیار جریانات سیاسی قرار می‌گرفت ولی از آنها دریغ شده بود به آنها برگردانده شد.

وی عنوان کرد: من موقعیت خوبی را برای آقای رئیسی می‌بینم.

ابطحی گفت: آنچه که الان می‌بینیم فعالیت‌های مثبت قوه قضائیه است که نمود بعضی از این فعالیت‌های مثبت در حوزه سیاسی و در بخش‌های تشکیل هیئت منصفه و قرار گرفتن نام محکومین سیاسی و امنیتی در زمره عفو شدگان است.

وی ادامه داد:  در صورتی که این گام های بزرگ قوه قضائیه ادامه پیدا کند بسیاری از مشکلات و بحران‌های کشور حل خواهد شد بسیاری از اعتماد ها به سیستم قضایی باز می‌گردد و می‌توانیم شاهد یک امنیت قضایی و دلگرمی مردم بیشتر مردم به این دستگاه باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز