خبرگزاری کار ایران

توضیحات نوبخت در خصوص گران شدن بنزین + فیلم

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۶۳۱

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص گران شدن بنزین توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمدباقر نوبخت در تشریح جزئیات سهمیه‌بندی بنزین و با اشاره به اطلاعیه شرکت مای پخش فرآورده‌های نفتی گفت: این اطلاعیه در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه صادر شد. در سال‌های قبل با افزایش فزاینده مصرف بنزین، کارشناسان اظهارنظر می‌کردند که اگر بنزین سهمیه‌بندی شود و اصلاح قیمت شود می‌تواند باعث کنترل مصرف شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: دولت در شش سال گذشته فقط دو بار اصلاح قیمت را انجام داد و درآمد حاصل از آن را صرف خانوادهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی صرف کرد اما آقای رئیس‌جمهور در نظر داشت اگر قرار است اصلاح قیمتی انجام شود، حتما تمامی منابع آن عینا به خود مردم پرداخت شود.

وی ادامه داد: از این جهت تعریفی  که  صورت گرفت و در شورای هماهنگی قوا به تصویب رسید، صد در صد منابع اصلاح و سهمیه ‌بندی به صورت حمایت‌های معیشتی به خود خانوارهای مورد نظر توزیع شود.

نوبخت افزود: این بسته حمایت معیشتی شامل بیش از ۱۸ میلیون خانوار و ۶۰ میلیون نفر را در بر می‌گیرد و شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی موظف می‌شود که همه منابع حاصل از این برنامه را در یک حساب مشخصی که با همین عنوان افتتاح می‌شود، واریز کند.

وی ادامه داد: وزارت رفاه هم موظف شد لیست خانوارهایی که در این ۱۸ میلیون خانوار و یا ۶۰ میلیون نفر را بر اساس ضوابطی که دارد آماده کند . سازمان برنامه بودجه هم موظف است عینا تمامی مبالغ که به حساب وارد می‌شود بین خانوارها از یک نفر تا ۵  نفر بین ۵۵ هزار تومان تا ۲۰۵ هزار تومان هرماه پرداخت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه در ماه سه پرداختی حقوق و مزایا طرح‌های عمرانی، یارانه ها و بسته های حمایت معیشتی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گرفته است تا  قبل از اینکه یک ماه از این تاریخ بگذرد حداکثر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده همه این وجوه به حساب سرپرست خانوارها واریز شود.

نوبخت گفت: وزارت رفاه موظف شد هر شخصی که خود را متقاضی دریافت این رقم می‌داند مازاد بر ۱۸ میلیون خانوار بررسی کند و اگر مشمول پرداخت قرار می‌گیرند، این کار را انجام دهد.

وی تاکید کرد: این اقدام با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه در حال انجام و در چارچوب سیاست‌های حمایتی دولت که آقای رئیس‌جمهور بر آن تاکید دارد، است.

بر اساس این گزارش؛ این تصمیم به امضا و تایید حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس و حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز