خبرگزاری کار ایران

با امضا و تایید سران ۳ سه قوه مقرر شد؛

اختصاص ماهانه ۶۰ لیتر بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی/ نرخ بنزین آزاد به ۳ هزار تومان رسید + جدول

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۶۲۳

جزئیات تصمیم جدید سران سه قوه برای سهمیه‌بندی و نرخ بنزین اعلام شد.

به گزارش ایلنا، براساس این اطلاعیه، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودرو‌های شخصی از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

این اطلاعیه افزوده است: استفاده از سهمیه سوخت صرفاً با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.

بر همین اساس، سهمیه خودرو‌های سواری شخصی بنزینی ماهانه ۶۰ لیتر و دوگانه سوز ۳۰ لیتر خواهد بود. همچنین سهمیه سوخت تاکسی بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر و دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر است.

سهمیه سوخت موتورسیکلت ماهانه ۲۵ لیتر تعیین شده است، همچنین وانت کم مصرف بنزینی در ماه ۲۰۰ لیتر و وانت کم مصرف دوگانه سوز ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه سوخت دارند.

بر اساس این اطلاعیه، وانت پرمصرف بنزینی ماهانه ۳۰۰ لیتر و وانت پرمصرف دوگانه سوز ماهانه ۱۲۰ لیتر سهمیه دریافت خواهند کرد.

سهمیه سوخت آمبولانس‌ها نیز ماهانه ۵۰۰ لیتر خواهد بود.

این اطلاعیه همچنین افزوده است: کسانی که تا کنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده‌اند از ساعت آغاز اجرای این طرح، سهمیه سوخت آن‌ها محفوظ است و از این بابت نگران نباشند.

بر اساس این اطلاعیه، افرادی که کارت سوخت ندارند شامل کسانی که تا کنون درخواست صدور المثنی نداده اند یا کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برای آن‌ها صادر شده، ولی در باجه معطله شرکت ملی پست مانده است سهمیه همه آن‌ها از بامداد جمعه محفوظ است و ذخیره خواهد شد.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی می‌افزاید: نرخ سی ان جی بدون تغییر خواهد بود، برای مسافربر‌های بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ سی) مشروط بر آن که نرخ‌های خود را از مقادیر مصوب به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت. برای تأمین سوخت خودرو‌های مسافربر خطی و بین شهری، آژانس‌های مسافربری، آموزشگاه‌های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذ شده است که اعلام خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: به منظور رفاه حال دارندگان خودرو‌ها با اولویت وانت بار، مقرر گردید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور تا یک ماه اینده ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف سی ان جی در خودرو‌ها را تنظیم کند و به تصویب شورای اقتصاد برساند.

بر مبنای این اطلاعیه، همچنین به خودرو‌های همه دستگاه‌های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد و این خودرو‌ها باید با قیمت هر لیتر ۳ هزار تومان بنزین دریافت کنند.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی افزوده است: قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه دار بدون تغییر باقی خواهد ماند.

اختصاص ماهانه ۶۰ لیتر بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی/ نرخ بنزین آزاد به ۳ هزار تومان رسید + جدول

 

این تصمیم به امضا و تایید حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس و حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز