خبرگزاری کار ایران

جواد امام در گفت‌‌وگو با ایلنا:

رئیس‌جمهور با صراحت مفاسد را اعلام کند تا مشخص شود چه کسی از آنها جانبداری می‌کند/ ساختار شفافی برای مبارزه با فساد نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۲۰۲

یک کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه این شیوه مبارزه با فساد فقط در جامعه آبرو و حیثیت خانواده و دستگاه متبوع افراد را در معرض حراج می‌گذارد گفت رئیس جمهور با صراحت مفاسد را اعلام کند تا مشخص شود چه کسی از آنها جانبداری می‌کند

جواد امام کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، گفت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم و علی‌رغم اینکه همه می‌گویند فساد نهادینه شده است، اما برای مبارزه با فساد هیچ برنامه مشخص و شفافی نداریم بلکه شائبه‌هایی هم ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: همین صحبت‌های اخیر رئیس جمهور حاکی از این است که بسیاری از مسائل کلانی وجود دارد که به آن پرداخته نشده یا مورد رسیدگی قرار نگرفته است؛ این موارد بحث‌های کلانی است که نباید تریبونی می‌شد اما ظاهرا کار خیلی به بن بست رسیده که رئیس جمهور هم وادار شده که آنها را تریبونی مطرح کند.

دبیرکل مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جامعه با پرونده‌هایی مواجه است که قوه قضاییه نتوانسته به صورت شفاف به آنها پاسخگو باشد، گفت:‌ علی‌رغم اینکه ما شاهد این هستیم که قائم مقام شهردار پیشین تهران بنا به تایید خود مقامات قوه قضاییه در بند است و نیز ارقامی هم که در ارتباط با این پرونده شنیده می‌شود، بسیار بالاتر از ارقامی است که تابحال از تریبون‌ها، دستگاه قضایی و احکام صادره اعلام شده است اما اطلاع رسانی در این مورد صورت نمی‌گیرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: همچنین پرونده وزرایی که در ارتباط با بابک زنجانی هستند و مواردی از این دست، نشان می‌دهد که ما هیچ ساختار مدون، مشخص و شفافی برای مبارزه با فساد نداریم و مبارزه با فساد به نوعی محدود به رفتار اشخاص و کارهای تبلیغاتی است که صورت می‌گیرد .

وی به اشاره به دادگاه‌های مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: این دادگاه‌ها یک طرفه بوده و فرصت تجدید نظر را از افراد سلب کرده است؛ مدیرعامل ایران خودرو را اول می‌گیرند و بعد مشخص می‌شود که هیچ مشکلی نداشته، امروز به راحتی آزاد می‌گردد و فقط در جامعه آبرو و حیثیت خانواده و دستگاه متبوع در معرض حراج گذاشته می‌شود.

مدیرعامل بنیاد باران با تاکید بر اینکه بیش از هر چیز نیازمند یک سازمان و ساختار هستیم و گرنه روند فعلی، فساد انگیز خواهد شد، اضافه کرد: باید زمینه‌های فساد از بین برود اما متاسفانه الان شرایطی وجود دارد که هر چقدر هم که افراد را دستگیر می‌کنند به دلیل اینکه با معلول و نه علت برخورد می‌شود، اتفاق خاصی نمی افتد.

وی خاطر نشان کرد:‌ تا علت‌ها مشخص نشده و اصلاح نشود ما به همین شکل باید شاهد نا‌کار آمدی سیستم باشیم و روز به روز بر مفسدان افزوده خواهد شد.

جواد امام در پاسخ به اینکه سخنان رئیس جمهور ناشی از چیست؟، گفت: آنچیزی که مسلم است این است که آقای رئیس جمهور در تنگنا قرار گرفته است و از سویی آنچیزی که در معرض دید مردم گرفته این است که یک طرفه دولت را می‌زنند، درصورتی که بسترهای فساد فقط در دولت نیست.

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه روحانی باید چه کاری کند، گفت:‌ البته انتظار مردم این است که یا نباید این مباحث در عموم مطرح شود و یا اگر مطرح شد ولو اینکه در دولت آقای روحانی مفاسد اتفاق نیفتاده و ادوار گذشته بوده باید بیاید با عدد و رقم پرونده‌های مشخص و آنهایی که منابع دولت و منابع ارزی را برده‌اند و پرونده‌هایشان مشخص است را با صراحت اعلام بکنند و بعد مشخص شود که چه کسی دارد از آنها جانب‌داری می‌‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز