خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه رایس آمریکا در گفت‌وگو با ایلنا:

تمایل ترامپ به مذاکره با ایران تنها تا انتخابات است/ بیانیه تروئیکای اروپایی نشان از خصومت علیه ایران داشت/ مذاکره‌ ممکن اما توافق بعید است

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۹۱

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه رایس تمایل ترامپ به مذاکره را تنها تا زمان انتخابات دانست

«ریچارد استول» ( Richard Stoll ) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه رایس است. وی در حوزه‌های روابط بین‌الملل، جنگ، سیاست خارجه و علوم سیاسی دارای تخصص است و سال‌ها در این زمینه تحقیق و تدریس کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تحولات اخیر در منطقه بیان کرده است.

این استاد دانشگاه در مورد تنش‌های در خلیج فارس گفت: چندین مسئله وجود دارد. مانند: حضور گروه‌های تروریستی مانند داعش، دخالت عربستان سعودی (و سایر کشورها) در یمن، رابطه بین اسرائیل و همسایگان عرب آن، سوریه و تنشی که بین ایالات متحده و ایران وجود دارد.

تمایل ترامپ به مذاکره با ایران تنها تا انتخابات است

وی در ادامه در مورد مذاکره میان ایران و آمریکا گفت: ترامپ خواهان مذاکره با روحانی است اما به نظر می‌رسد این تمایل تنها تا قبل از انتخابات وجود داشته باشد

فشار بر ایران به تغییر رفتار تهران منجر نشده است

ممکن است مذاکره‌ای صورت بگیرد اما توافق بعید است

ریچارد استول در ادامه در مورد فشار بر ایران گفت: این فشار باعث نشد که ایران از مسائلی که برایش مهم است دست بکشد و به تغییر رفتار ایران منجر نشده است. ممکن است مذاکره‌ای صورت بگیرد اما توافق بعید است.

بیانیه تروئیکای اروپایی نشان از خصومت علیه ایران دارد

مذاکره و اعتماد به ترامپ دشوار است

استاد دانشگاه رایس در ادامه در مورد کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: با توجه به بیانیه تروئیکای اروپایی ما در مسیری قرار داریم که می‌تواند منجر به رفتارهای خصمانه اعضای برجام علیه ایران باشد. ایران تعهدات خود را کاهش داده است چرا که اروپا نتوانسته ترامپ را برای رفع تحریم‌ها متقاعد کند و در اجرای تعهداتش ناموفق بوده است.

وی در ادامه در مورد مذاکره میان روسای‌جمهور ایران و آمریکا گفت: این اتفاق تنها در صورتی رخ می دهد که دو طرف در مورد برخی اصول و پیش شرط‌ها با یکدیگر توافق کنند. من مذاکره با ترامپ را رد نمی‌کنم اما مذاکره و اعتماد به ترامپ دشوار است. 

توافق نیازمند سال‌ها جلسه و مذاکره است

استول مذاکره بدون نتیجه را بی‌فایده دانست و گفت: مذاکره بدون نتیجه می‌تواند شرایط را پیچیده‌تر کند اما برای رسیدن به توافق و مذاکره میان ایران و آمریکا نیازمند برگزاری جلسات متعدد است تا به نتیجه برسد.

این استاد دانشگاه در مورد درگیری نظامی هم گفت: احتمال ناچیزی برای رخ دادن جنگ در منطقه وجود دارد. اما غیر ممکن نیست. 

توافق میان ایران و عربستان دشوار است اما غیر ممکن نیست

استول هم چنین در مورد احتمال مصالحه و مذاکره میان ایران و عربستان گفت: این احتمال وجود دارد اما ایران و عربستان در برخی موارد دارای اختلاف نظرهای اساسی هستند باید برای رفع آنها تلاش کرد. بنابراین توافق میان ایران و عربستان دشوار است اما غیر ممکن نیست. 

وی هم چنین در مورد اتفاقات لبنان و عراق نیز گفت: مردم در این کشورها از فساد و شرایط اقتصادی ناراضی هستند. اما نمی‌دانم این اعتراضات نماینده چه تعداد از افراد جامعه این دو کشور است. 

قتل رهبر داعش کمکی به ترامپ برای فرار از استیضاح نمی‌کند

وی در ادامه درباره استیضاح ترامپ هم گفت: موضوعاتی مثل قتل رهبر داعش نمی‌تواند به ترامپ کمکی برای فرار از استیضاح کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز