خبرگزاری کار ایران

بختیار در نطق میان دستور:

وزارت کشور به ایجاد اختلال در سخنرانی رئیس‌جمهور رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۶۱۸

نماینده مردم گلپایگان عنوان کرد:وزارت کشور و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی به ایجاد اختلال در سخنرانی رئیس جمهور رسیدگی کند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی بختیار در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه، ۲۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته وحدت، گفت: حضرت محمد(ص) پیامبری است که در عصر جاهلیت، عصر کژی ها و تاریکی ها ظهور کرد و تحول بزرگی را در بشریت ایجاد کرد و واجد ویژگی های اخلاقی همچون امانتداری، راستگویی و درستکاری و همچنین واجد ویژگی ها و منش و رفتار سیاسی و اجتماعی بود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آن حضرت همه افکار و اندیشه ها و سلیقه های متفاوت و متضاد را زیر یک پرچم تجمیع کرد و بین آنها وحدت و دوستی و انسجام ایجاد کرد و بر اساس فرمان الهی همه سلیقه ها را به سمت اشداء علی الکفار و رحماء بینهم سوق داد که الگوی آن حضرت باید سرمشق مسئولان باشد که بر اساس آن سیاست داخلی، خارجی و اقتصاد را تنظیم کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، رشادت های ملت در ۸ سال دفاع مقدس و همچنین مقابله با تحریم های ظالمانه غرب علیه کشورمان همگی در سایه اطمینان مردم به وجود آمد که سبب ساز همدلی و یکپارچگی شد، اظهار داشت: در غیر این صورت تفرقه و اختلاف هر بنیانی را سرنگون خواهد کرد.

بختیار ادامه داد: در روز گذشته عده ای معدود اقدام به ایجاد اختلال در سخنرانی رئیس جمهور به عنوان مقام دوم کشور کرد، این اقدام را محکوم می کنیم و چنانچه رهبری نیز همواره حرکات خودسرانه را تقبیح کرده اند، از وزارت کشور و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی می خواهیم به این موضوع رسیدگی جدی کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس دهم اضافه کرد: ضمن احترام به همه جریانات سیاسی، بازنگری در سیاست ها و اقدامات و مجموعه تحت امر خود را باید داشته باشند که منجر به تقویت روحیه و وحدت ملی شود چرا که با دشمن تراشی، دفع حداکثری و اعمال سلیقه ای بی پایه و اساس، جامعه با بحران بیشتری روبرو می شود که به صلاح انقلاب و نظام نخواهد بود و دشمن کشور را شاد می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه نفی هرگونه ستمگری، سلطه گری و سلطه پذیری در بند «ج» اصل دو قانون اساسی مورد تأکید است، عنوان کرد: دولت روسیه و اتحادیه جماهیر شوروی در گذشته دارای چنین سیاست های استعماری بود اما زمانی که از این سیاست خود دست برداشت این منع برای رابطه با آنها برداشته شد و اگر آمریکایی ها نیز سیاست های استعماری خود را تغییر دهند، سلطه گری و زورگویی را کنار گذاشته و خود را قیم جهان ندانند و به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و جبران مافات کنند، جمهوری اسلامی رفتار دیگری با آنها خواهد داشت.

بختیار در ادامه با تأکید بر اینکه موانع قابل حل در رابطه با رونق اقتصادی با اندکی سعه صدر، همکاری بین دولت و مجلس راه آن هموار می شود، اظهار داشت: مثال رونق اقتصادی کشور مثال صیادی است که در ساحل نشسته و نگران صید ماهی تنها در محدوده خود است در حالی که دریای بیکران سرشار از ماهی های بسیار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: رسالت ما نمایندگان این است که راهکار برون رفت از شرایط کنونی را بیابیم و برای تحریم نفت و تأمین منابع جایگزین و هدایت سرمایه مردم به سمت بخش مولد راه حل بدهیم؛ تحریم نفت و کالاهای استراتژیک در دوران تحریم سابق، نقطه اتکای آمریکا برای از پای درآوردن ملت ایران بوده که امروز با همکاری دولت و مجلس، این موارد مسأله کشور نیست اما وابستگی کشور به درآمدهای نفتی ما را در تنگنا قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم نفت راهکار دارد، عنوان کرد: طرح توسعه صنایع پایین دستی نفت به میزان ۲ میلیون بشکه با سرمایه مردمی از طریق بازار بورس نقدینگی را به سمت اتمام طرح های نیمه تمام، ارتقا و ایجاد پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها که به تصویب مجلس رسید می برد که یکی از راهکارهایی است که دولت باید هرچه سریع تر آیین نامه آن را تصویب و اجرا کند و با این مدل توسعه یافته می توان نقدینگی غیرمولد را به سمت بخش مولد جذاب سوق داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز توجه به گردشگری در همه ابعاد علمی، فرهنگی، درمانی، مذهبی، ورزشی ، کشاورزی و دامداری در حال رشد است به طوری که کشورها به سمت تأمین منابع از این طریق و تأمین ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی خود از این طریق است اما کشور ما تا کنون اقدام مناسبی نداشته است در حالی که باید از ابنیه های تاریخی محافظت به عمل آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز