خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در نطق میان دستور:

آقای رئیس‌جمهور، مفاسد اقتصادی در دستگاه‌های جنابعالی اتفاق می‌افتد

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۸۲۴

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور مفاسد اقتصادی در دستگاه‌های جنابعالی اتفاق می‌افتد شما که می‌گویید کشیدن چند نفر به دادگاه‌ها مبارزه با فساد نیست در شش سال گذشته با این مفاسد مبارزه می‌کردید.

به گزارش ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی نوبت عصر امروز(یکشنبه ۱۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته وحدت به مسمانان جهان، گفت: چهره ریاکارانه، سلطه‌گرایانه و جنایتکارانه آمریکا در راس استکبار جهانی امروزه بر کسی پوشیده نیست. ملت ایران انواع و اقسام توطئه‌ها، جنایات، دخالت‌ها، نفوذها، کودتا‌ها و قدامات خصمانه آمریکا از جمله تحریم‌های ظالمانه و عهدشکنانه مکرر در حق خود را هرگز فراموش نخواهند کرد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی که با بی‌شرمی تمام از چپاول و غارت نفت و سایر سرمایه‌های کشورهای اسلامی سخن می‌گوید نه قابل اعتماد است و نه لایق مذاکره، در عجبم برخی همچنان بر طبل مذاکره می‌کوبند. در چنین شرایطی کدام وجدان بیدار، کدام انسان آگاه و آزاده و کدام ایرانی غیرتمند راضی  به مذاکره با آمریکا می‌شود که نتیجه جز ذلت و خواری ملت ایران نخواهد بود، آمریکا با برجام یا بدون برجام در حال افول و فروپاشی است و اگر توانی دارد خود را نجات دهد.

وی ادامه داد: مقاومت سازنده و اقتصاد مقاومتی و تکیه بر سرمایه و ظرفیت‌های داخلی تنها راه عزت و اقتدار ملت ایران در مقابله با آمریکا است و دولت، مجلس، قوه قضایه و همه نهادها و دستگاه‌ها با تمام قوا با پیروی از منویات مقام معظم رهبری مقاومت قهرمانانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: شما در یزد اشاره کردید که اقتصاد مقاومتی و مقاومت به مذاکره ختم می‌شود، این غلط است، مقاومت ملت ایران به پیروزی ملت ایران و عدم مذاکره با آمریکا ختم خواهد شد، اشتباه برای مردم تحلیل نکنید. در این مسیر مبارزه با  مفاسداقتصادی نقش مهمی را ایفا می‌کند و لازم است از اقدامات اعتمادساز و امیدبخش حضرت آیت الله رئیسی و همکارانش در قوه قضاییه تقدیر و تشکر کنم. اما آقای رئیس جمهور در یزد این اقدام اعتماد ساز را اشتباه تحلیل کرد و گفت که کشاندن چند نفر به دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست . آقای رئیس جمهور، مفاسد اقتصادی در دستگاه‌های جنابعالی اتفاق می‌افتد در شش سال گذشته مبارزه می‌کردید. اگر می‌گویید کشاندن افراد به دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست شما با مفاسد مبارزه کنید و در این مسیر از برادر خودتان شروع کنید.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: نمی‌دانم کجای دامپروری و کشاورزی هستید ولی حقآبه سال ۹۶ که نهری ۷۰ هزار تومان بود امروز ۲۸۰ هزار تومان به کشاورزان فروخته می‌شود، کودشیمیایی ۳۰ هزار تومانی امروز ۶۲ هزار تومان و سم کشاورزی لیتری ۳۰ هزار تومان در سال ۹۷، لیتری ۱۰۵ هزار تومان به کشاورزان فروخته می‌شود. بذر ذرت کیلویی ۱۰ هزار تومان در سال ۹۷ به کیلویی ۲۸ هزار تومان در سال ۹۸ رسید. همچنین بذر گندم، هزینه تراکتور و برق موتورهای کشاورزی و نهاده‌های کشاورزی و دامی چندین برابر شده است. هزینه‌های کشاورزان و دامپروران ۲۰۰ الی ۳۰۰ برابر افزایش پیدا کرده است.  شما از اقتصاد مقاومتی سخن می‌گویید؟ چگونه می‌توانیم با افزایش۳۰ درصدی قیمت خرید محصولات کشاورزی به رونق تولید فکر کنیم.

نقوی حسینی خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: شما امروز کجای راه ‌های کشور هستید؟ راه های کشور موجب قتل عام مردم می‌شود، مردم در تمامی شهرها و استان های کشور قتل عام می‌شوند و همه نمایندگان مجلس از این کشتارهای خیابانی و جاده‌ای نگران بوده و تذکر می‌دهند. کجای اصلاح این راه‌ها هستید.

وی خطاب به رئیس دولت دوازدهم، ادامه داد: فریاد مظلومیت بازنشستگان لشکری، کشوری و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را از این تریبون مقدس به گوش شما می‌رسانم، بازنشستگانی که هرکدام با بیش از ۳۰ سال کار خالصانه در سنگر‌های مختلف به این ملت و کشور خدمت کردند، بازنشستگان مظلومی که اغلب آنها در دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده یا فرمانده برای عزت و سربلندی این ملت و کشور جانفشانی کردند و بی ادعا برای رونق تولید، ارتقا علم و دانش فرزندان کشور تلاش کردند، امروز گرفتار اجاره خانه، بیکاری فرزندان تحصیل کرده، دختر و پسر بیکار مجرد، تامین جهیزیه فرزندان عقدکرده و انواع بیماری های دوران کهنسالی و خانه نشینی هستند، چرا دولت اراده لازم برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنستگان را ندارد، اگر به فریاد بازنشستگان نرسید چگونه می‌توانید به شاغلین امید به آینده بدهید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: شما، معاونتان و وزرای آموزش و پرورش به طور مکرر در خصوص رتبه‌بندی معلمان سخن گفتید و تاریخ اجرا دادید اما اجرا نشد، چرا به وعده‌هایی که می‌دهید، عمل نمی‌کنید؟

وی اظهار کرد: وضعیت بیمارستان‌ها و حوزه بهداشت و درمان کشور خوب نیست، روز جمعه یک معلم در خصوص بخیه پیشانی دخترش به بنده مراجعه کرد و گفت به تمامی بیمارستان‌های ورامین و قرچک و پیشوا و چند بیمارستان شهر تهران ازساعت ۱۲ شب تا ۲.۵ نیمه شب مراجعه کردم، حتی یک پزشک متخصص در این بیمارستان‌ها برای بخیه کردن ساده ۱۰ سانتی نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به رئیس دولت دوازدهم تاکید کرد: ارتقای احترام پاسپورت ایرانی، ارتقا ارزش پول ملی، توامندسازی مردم در حدی که نیاز به یارانه نداشته باشند پیش‌کش جنابعالی و دولتتان، جلوی افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها در بازار و آشفتگی در قیمت گذاری کالاها را بگیرید، مردم دچار مشکلات جدی هستند، قیمت‌ها را تثبیت کنید، قیمت‌های سرسام آور اجاره مسکن را کنترل کنید، مردم نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند. برای اشتغال دختران و پسران تحصیل کرده فکری کنید در هر خانواده چندین دختر و پسر تحصیل کرده با مدارک لیسانس و فوق لیسانس و دکتری با تخصص‌های بالا بیکار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز