خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه پنسیلوانیا در گفت‌وگو با ایلنا:

ایران با ترامپ مذاکره نمی‌کند/ تحریم‌ها، ابزاری برای آرام کردن تمایلات جنگ‌طلبانه تندروهای کاخ سفید است/ کاهش تعهدات برجامی نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۰۸

استاد علوم سیاسی دانشگاه پنسیلوانیا نسبت به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران ابراز نگرانی کردو گفت: معتقدم که می‌شود با ترامپ مذاکره کرد اما تا زمانی که تحریم‌ها وجود دارد خیر. ایران تا زمانی که تحریم‌ها وجود دارد تن به مذاکره نمی‌دهد. از آن جایی که ترامپ صحبت از مذاکره می‌کند بهتر است تحریم‌ها را برای این هدف بردارد.

بومبا موکهرجه (Bumba Mukherjee) استادیار علوم سیاسی دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا است. حوزه تخصصی وی روابط بین‌الملل است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌های اخیر بیان کرده است. 

تنش‌های فعلی به جنگ ختم نمی‌شود

بومبا موکهرجه در ابتدا در مورد تنش در منطقه گفت: تنش در منطقه به شدت بالا گرفته است. اکنون اختلاف‌ها میان ایران و عربستان و آمریکا به اوج خود رسیده است. اما من تصور می‌کنم این تنش‌ها در نهایت باید به مذاکره و نه جنگ ختم شود و مذاکره و راه حل‌های مبتنی بر آن بهترین راه برای کاهش تنش است. 

ایران با دولت فعلی آمریکا مذاکره نمی‌کند

وی در ادامه افزود: نمی‌توان آینده‌ای را برای ایران و آمریکا پیش‌بینی کرد اما من معتقدم که مذاکره در نهایت رخ می‌دهد اما مطمئن نیستم که ایران با دولت فعلی آمریکا مذاکره کند.

تحریم‌ها، ابزاری برای آرام کردن تمایلات جنگ‌طلبانه تندروهای کاخ سفید است

این استاد دانشگاه در مورد فشار حداکثری بر ایران گفت: تحریم‌ها به اقتصاد ایران آسیب می‌زند. اما تاثیری که آمریکا خواهان آن است خیر. هیچ کس نمی‌داند تحریم‌ها تا چه زمانی پایدار خواهد ماند. به نظر می‌رسد تحریم‌ها به این دلیل استفاده می‌شود که مواضع کسانی که خواهان جنگ با ایران هستند آرام شود و آنها را متوقف کنند. اما این تحریم‌ها به تنش بیشتر منجر شده است.

کاهش تعهدات برجامی ایران نگران‌کننده است

گام چهارم کاهش تعهدات ایران، نجات برجام را سخت می‌کند


وی در ادامه نسبت به کاهش تعهدات برجامی ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: این اتفاق نگران‌کننده است نمی‌توانم بگویم چه می‌شود اما معتقدم که چنین اتفاقی می‌تواند باعث شود که برجام در شرایط سختی برای بقا باشد و نجات برجام را سخت می‌کند. 

ترامپ برای مذاکره با ایران باید تحریم‌ها را بردارد

موکهرجه هم چنین افزود: من معتقدم که می‌شود با ترامپ مذاکره کرد اما تا زمانی که تحریم‌ها وجود دارد خیر. ایران تا زمانی که تحریم‌ها وجود دارد تن به مذاکره نمی‌دهد. از آن جایی که ترامپ صحبت از مذاکره می‌کند بهتر است تحریم‌ها را برای این هدف بردارد. 

ایران بدون نتیجه مذاکره نمی‌کند

ایران مانند کره شمالی نیست

وی در ادامه با مقایسه ایران و کره شمالی گفت: ایران نمی‌خواهد و نمی‌تواند مانند کره شمالی بدون هدف و نتیجه مذاکره کند. این دو کشور با هم متفاوت هستند آمریکا نباید تصور کند که با ایران می‌تواند مانند کره شمالی رفتار کند. بنابراین مذاکره ایران و آمریکا باید نتیجه داشته باشد. مذاکره بدون نتیجه برای هیچ کسی مطلوب نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز