خبرگزاری کار ایران

جلالی:

استوار نامه‌ام برای سفارت ایران در روسیه شهریور صادر شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۰۰

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استوارنامه من برای سفارت روسیه شهریورماه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ آبان) مجلس شورای اسلامی کاظم جلالی در جریان بررسی استعفایش از سوی نمایندگان گفت:بنده از سال ۷۲ استخدام وزارت خارجه هستم و در معاونت بین الملل وزارت خارجه که آقای ظریف مدیریت آن را برعهده داشت، مشغول بودم. بنده مقام رایزن اول را در وزارت خارجه دارم.

وی افزود: ۳۲ ساله بودم که وارد مجلس شدم و الان حدود ۵۰ سال سن دارم. در ۵ دوره ای که در مجلس بودم، در کمیسیون امنیت ملی عضویت داشتم و علاقه اولیه من وزارت خارجه بود. اگر چه لاجرم در سیاست داخلی نیز نقش آفرینی کرده ام.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بنده در حوزه دیپلماسی پارلمانی نیز فعال بوده ام، گفت: در مجمع عمومی IPU رأی آوردم و نایب رئیس کمیته بین المجالس بودم. علاوه بر این ۱۰ سال عضو کمیته حقوق بشر IPU بودم.

جلالی با بیان اینکه در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز رئیس کمیته روابط ایران و پارلمان اروپا بودم،  اظهارداشت: در مذاکرات مربوط به رژیم حقوقی دریای خزر در مجلس ششم نیز حضور داشتم.

وی گفت: بعد از اینکه برای ریاست مرکز پژوهش ها انتخاب شدم، انتقاداتی مطرح شد که با حضور بنده در مرکز پژهش ها شاید این مرکز عملکرد سیاسی داشته باشد یا بنده توان مدیریت مرکز را نداشته باشم اما عبارت مقام معظم رهبری در تعریف و تمجید از عملکرد مرکز پژوهش ها نشان دهنده عملکرد موفق این مرکز در دوران مدیریت بنده بود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه در دوره نهم و دهم برخی مسئولیت ها در دولت به من پیشنهاد شد اما دوره قبل به خاطر اینکه نماینده شهرستان بودم این مسئولیت ها را قبول نکردم، گفت: از مردادماه (اگرمان) بنده برای سفارت روسیه صادر شده و استوارنامه بنده نیز برای سفارت روسیه شهریورماه صادر شده است.

وی گفت: قصد داشتم تا پایان دوره دهم در مجلس حضور داشته باشم اما به دلیل فوت تنها فرزند دکتر سنایی، مقامات دولت معتقدند که سفارت روسیه نمی تواند بدون سفیر بماند، لذا از بنده خواسته اند که برای حضور در این سفارتخانه زودتر اقدام کنم.

جلالی همچنین برنامه‌هایش برای سفارت روسیه را شرح داد و گفت: باید نقشه راه همکاری بین ایران و روسیه تدوین شود، این نقشه راه باید جامعیت داشته باشد و همه دستگاه ها همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل اتحادیه، گفت: این موافقتنامه به تصویب مجلس رسیده و از چهارم اردیبهشت ماه اجرایی شده است. روسیه ۲۵۰ میلیارد دلار انواع محصولات را وارد می کند، چرا باید سهم ایران از این بازار حداقلی باشد؟ در شرایط تحریمی بزرگترین راهکار نگاه به این اتحادیه است اما تا به امروز طبق اطلاعاتی که به بنده داده اند، از طریق این اتحادیه نه یک کالا صادر شده و نه یک کالا وارد شده است. این در حالی است که این بازار، نقطه رهایی ما از تحریم است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس تأکید کرد: وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت باید در این حوزه نقش آفرینی کنند.

جلالی با تأکید بر لزوم ایجاد اتحادیه بین ایران، روسیه و آذربایجان، گفت: یکی از خطوط اصلی واردات ما کشور آذربایجان است، باید در این راستا کریدور حمل و نقل شمال به جنوب فعال شود.

وی تحرک بخشی به اقدامات استانی و حرکت به سمت رابطه بلندمدت تجاری را از اهدافش در سفارت روسیه خواند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه شاید این آخرین لحظاتی است که فرصت سخن گفتن از تریبون مجلس را دارم، گفت: از مردم شاهرود، میامی و تهران تشکر می کنم. اینجانب روستازاده ای بیش نبودم که اگر انقلاب اسلامی نبود، امثال من نام و نشانی نداشتیم. پیشاپیش دست تمام نمایندگان عزیز را می بوسم.

در پایان لاریجانی گفت: حالا ببیند رأی چه می شود، بعد دست ببوسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز