خبرگزاری کار ایران

جزئیات جلسه دهمین کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۰۰۰

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام کرد: ۲۱ آبان دور دوم انتخاب نماینده دبیران کل احزاب برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید ملانوری مدیرکل امور سیاسی وزارت کشور عصر امروز(سه شنبه) در نشست خبری ضمن ارائه گزارش از مباحث و مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب،گفت: امروز دهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروه های سیاسی در سال ۹۸ برگزار شد در این جلسه به استناد اینکه دو نفر از دبیران کل احزاب ملی و استانی به انتخاب دبیران کل به مدت دو سال به عضویت کمیسیون در می آیند، بر اساس مصوبه کمیسیون و فرآیند دستورالعمل تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون، این انتخاب باید برگزار شود.

وی افزود به استناد ماده۱۱ این دستورالعمل، برگزاری انتخابات هیئت نظارت بر انتخابات باید گزارش برگزاری انتخابات را به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برساند بنابراین امروز گزارش برگزاری انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارائه و  نظریه هیئت نظارت در جلسه قرائت شد و به تصویب کمیسیون ماده احزاب رسید.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: انتخابات روز دوم آبان ماه در نوبت صبح که مربوط به انتخابات دبیران کل احزاب ملی با حضور بیش از دو سوم دبیران کل احزاب رسمیت پیدا کرد و در نهایت به دلیل دو مرحله ای شدن و برگزار نشدن مرحله دوم، اطلاعیه ای از سوی وزارت کشور در روز چهارم آبان ماه منتشر شد و امروز مجدد بحث آن مطرح شد و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصمیم گرفت براساس مواد ۴ و ۹ دستورالعمل، انتخابات در دور دوم و با فاصله ۲۰ روز از انتخابات دور اول برگزار شود که نیاز به فراخوان و ارسال دعوتنامه دارد که انتخابات دور دوم برگزار شود.

ملانوری با بیان اینکه انتخابات نوبت عصر استانی هم که به حد نصاب نرسید نیز به دور دوم موکول شد،اعلام کرد: روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه برای برگزاری انتخابات دور دوم مشخص شد. نوبت صبح ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه برگزاری انتخابات دبیران کل احزاب استانی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در نوبت عصر انتخابات دبیران کل احزاب ملی را خواهیم داشت،اظهار داشت: براساس دستورالعمل در دور دوم نصاب حضور دو سوم دبیران کل را نداریم و با هر تعدادی از دبیران کل که شرکت کنند انتخابات برگزار می شود. از دبیران کل دعوت می کنیم برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود در این انتخابات حضور پیدا کنند. حضور شخص دبیران کل در جلسه الزامی است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: در هر دور ممکن است انتخابات دو مرحله ای شود و در حال حاضر دور دوم انتخابات ۲۱ آبان ماه برگزار خواهد شد.

ملانوری همچنین اعلام کرد: شعب حزب جامعه اسلامی مهندسین، حزب جمعیت پیروان حضرت زینب و جمعیت زنان نواندیش و حزب کارگزاران سازندگی در استان کرمانشاه تقاضای تاسیس شعبه داده بودند که به استانداری اعلام می کنیم تا مجوز صادر شود. در استان فارس هم صلاحیت رئیس شعبه حزب جامعه اسلامی فرهنگیان  احراز شد تا شعبه را تاسیس کند.

وی با بیان اینکه در استان تهران جامعه جوانان متحد اسلامی با احراز صلاحیت رئیس شعبه می تواند شعبه خود را تاسیس کند،اظهار داشت: در استان بوشهر، حزب انجمن اسلامی مدرسان ایران، حزب مردم سالاری، حزب وحدت و همکاری ملی و حزب کانون تربیت اسلامی تقاضا کرده بودند و صلاحیت مسئول شعبه محرز شد و می توانند شعب خود را تاسیس کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز