خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

۱۳ آبان یادآور حماسه‌های مختلف فرزندان این مرز و بوم در تقویم زرین افتخارات کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۶۳۳

فرماندار آستارا با اعلام اینکه ۱۳ آبان یادآور حماسه‌های مختلف فرزندان این مرز و بوم در تقویم زرین افتخارات کشور است، افزود: مگر استعداد های منحصر به فرد جوانان ارزشمند و انقلابی ایرانی تحریم شدنی هستند؟

به گزارش ایلنا، رستم‌زاد فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در سخنرانی روز ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی اظهار داشت: ۱۳آبان یادآور حماسه های مختلف فرزندان این مرز و بوم در تقویم زرین افتخارات کشور است که سه مورد مهم آن به توطئه استعمار و استکبار جهانی و عکس العمل مردم ایران در برخورد با این نوع از توطئه ها بر می گردد.

وی ادامه داد : نخست سیزده آبان سال ۴۳ یعنی تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه به خاطر اعتراض به موضوع کاپیتولاسیون ، دوم ۱۳ آبان سال ۵۷ و به خاک و خون کشیده شدن تظاهرات دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران توسط رژیم منحوس پهلوی و سوم سیزدهم آبان سال ۵۸ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام که به تعبیر حضرت امام(ره) انقلاب دوم نام گرفت.

 رستم زاد افزود: در دوران رژیم گذشته، ایالات متحده  عملا در کشورمان یکه تازی، سلطه و به عبارتی حکومت می کرد، منابع و ثروت ما را غارت و منافع منطقه ای خود را هم توسط رژیم دست نشانده اش تامین می کرد و مهمتر آنکه برای حضورش در این مملکت حق توحش می گرفت اما امام بزرگوار این سلطه و استعمار را با انقلاب مردم ایران واژگون و آمریکا را برای همیشه از کشور بیرون کرد.

فرماندار آستارا  اضافه کرد:  از همان زمان دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی آغاز شد و توطئه گری و فتنه انگیزی خود را علنی نمود. هشت سال جنگ را بر کشورمان تحمیل نمود و ما در دفاع مقدس خود هزاران نفر از جوانان کشور را از دست دادیم و بهترین فرزندامان در این جنگ نابرابر به شهادت رسیدند.

رستم زاد در ادامه اظهار داشت: ترس آمریکا  از بیداری دیگر مسلمانان جهان و کشورهای منطقه بود و برای جلوگیری از این اتفاقات توطئه و خباثت  می کردند. سفارتخانه خود را محل جاسوسی، مکانی برای خرابکاری و اتاق فکر ضد انقلاب تبدیل کرده بود و از همان زمان برنامه های مخرب علیه انقلاب نوپا را مدیریت میکرد ولی با هوشیاری دانشجویان انقلابی پیرو خط امام، لانه جاسوسی تسخیر شد و انتشار اخبار آن دنیا را به لرزه درآورد و به آمریکا و ایادی شان فهماند که دیگر جایی در ایران ندارند و باید از کشور خارج شوند.

وی افزود: ۱۳آبان نماد ایستادگی، ایمان متکی به بصیرت، پیشتازی وشجاعت نسل جوان انقلابی، تمثیل استکبار ستیزی ملت ایران، تیزهوشی و تیزبینی همگانی در مقابله با توطئه گری و فتنه انگیزی آمریکا بود.  ۱۳آبان فریادی برخاسته از احساس دینی و نماد در هم شکستن هیمنه و قدرت پوشالی و توخالی استکبار و در راس آنها آمریکا بود و نشانه شجاعت، دلیری، استقامت، استقلال طلبی و آزادی خواهی نسل انقلابی و مذهبی که وجه بارزتر آن در ۸ سال دفاع مقدس نیز تبلور یافت.

وی اظهار داشت: چهل سال است که استکبار و استعمار و در راس آن آمریکا لحظه ای از توطئه ، فتنه انگیزی و کینه ورزی با نظام و کشور ما دست بر نداشته و کوتاه نیامده اما به برکت خون شهدای گرانقدر وتلاش دولت های خدمتگزار - که البته همه دولت ها در این چهل سال تلاش نمو ده اند - و در راس ، رهبری داهیانه رهبر فرزانه انقلاب، تمامی توطئه ها نقش بر آب شده و امروز ایران عزیز اسلامی در اوج عزت و اقتدار، پله های رشد و ترقی را گام به گام در گام دوم انقلاب انقلاب نیز استمرار می بخشد.

فرماندار آستارا ادامه داد: به لطف خداوند امروز جوانان عزیز انقلابی در تمامی میدان های فرهنگی ، اجتماعی، سیاسی  ، اقتصادی، فناوری، سایبری، پزشکی، نانو تکنولوژی، سلول های بنیادی و ...گوی سبقت را از دنیا ربوده اند و هر روز شاهد ابداعات و اختراعات جدید هستیم.

وی افزود: ملت ایران قوی تر از هر زمان دیگری با توکل بر خداوند متعال و اتکا به همین جوانان اندیشمند در تمامی زمینه ها به پیش می رود و در اوج عزت و اقتدار، دشمنانی را شاهدیم که هر روز مقابل عظمت این ملت ضعیفتر و رسواتر از قبل می شوند. سوی دیگر تلاش های دولت دوازدهم در صحنه های بین المللی و دیپلماسی خارجی به درجه ای از بلوغ رسیده است که منطقه و جهان بدون در نظر گرفتن نقش ایران قادر به هیچ تصمیم گیری نیستند و این نیز از رهاوردهای انقلاب اسلامی و نتایج مقاومت و ذکاوت فرزندان همین مرز و بوم است.

 فرماندار آستارا یاد آور شد: در سال رونق تولید و گام دوم انقلاب، علیرغم تمامی بدعهدی ها، سراسر کشور به مجموعه بزرگ کار و تلاش و خدمت به مردم تبدیل شده و ملت ایران با تکیه بر نیروی انسانی غنی و با استعداد و مدیران دلسوز و کارآمد در بسیاری از عرصه های به خودکفایی و خود اتکایی رسیده است. جایی که امروز دشمن به ترور دولتی و تحریم های غیرانسانی وظالمانه روی آورده و گمان می کنند با این ترفند ها که در دیگر کشورهای مسلمان نظیر عراق و سوریه و لبنان و ... نیز تدارک می بینند، قادر به ضربه زدن به اسلام و ایران هستند اما زهی خیال باطل و قطعا خواب شومشان تعبیر نخواهد شد و انشاالله مکر آنها به خودشان برخواهد گشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا اضافه کرد:  اگر اکنون مسئولین، منابع و نفت ما را تحریم می کنند با این همه جوان انقلابی ارزشمند و فرهیخته و جویای علم و دانش که در بسیاری از زمینه ها توانسته اند علم و تکنولوژی را بومی کنند چه کار میخواهند بکنند؟  مگر استعداد ها تحریم شدنی هستند؟می شود اینها را تحریم کرد وقتی این گونه اقدامات باعث می شود ملت ما هوشیار تر و آگاه تر شوند.

وی ادامه داد: امروز نیاز است که همه ملت و مسئولین دست به دست هم دهیم و برای پیشرفت و عمران  و آبادانی بیشتر تمام تلاشمان را به کار گیریم و بدانیم که در سایه اتحاد و همدلی و انسجام درونی حتما بر دشمنان و مشکلات فائق خواهیم آمد.

وی افزود: البته ما قبول داریم که مشکلاتی مخصوصا در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم وجود داشته و دارد اما ایستادن در مقابل استکبار و ایستادن پای آرمان ها و اعتقادات هزینه هایی هم داردکه البته با تلاش و کوشش که دولت انجام می دهد و مسئولین و نظام و کشور پیگیری می کند انشاالله به زودی معضلات مرتفع خواهد شد و شرط آن وجود تفکر بسیجی و مدیریت جهادی در همه زمینه ها است.

 وی در ادامه افزود: اگر منصفانه قضاوت کنیم ظرف چهل سال اخیر پیشرفت های کم نظیر و بی سابقه ای در همه زمینه ها اتفاق افتاده و هم اکنون نیز مسئولین تلاششان را برای رفع مشکلات بکار بسته اند و حتما حل خواهد شدو البته در این راه نیازمند همراهی و همکاری همه مردم با مسئولین  هستیم و امید رهبری، نظام و مردم به جوانانی است که همیشه موتور محرکه و پیشرو در همه زمینه ها مخصوصا مسائل علمی بوده و چشم امید و آینده سازان ایران اسلامی هستند.

وی در پایان از وزیر مقتدر کشور ومعاونین ایشان، خصوصا دکتر سامانی و استاندار محترم گیلان در خصوص برقراری حق نوار مرزی در شهرستان آستارا تشکر نمود و از مسئولان مرتبط همچنین مردم شریف آستارا در خصوص استقبال از زائران اربعین حسینی که بهترین عملکرد را داشتتند تقدیر به عمل آورد و حضور پرشور و شعور آنان در راهپمایی ۱۳ آبان را ستود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز