خبرگزاری کار ایران

اسپوتنیک گزارش داد؛

تحریم‌های آمریکا به فرصتی برای ایران تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۳۰۴

اسپوتنیک در گزارشی به تحریم های آمریکا علیه ایران ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، تحریم های اخیر در صنایع ساختمانی نشان از شکست سیاست فشار حداکثری بر ایران دارد. چرا که ایران از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت استفاده می‌کند. 

ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ و صادرکننده مصالح ساختمانی در جهان است پس تحریم آمریکا در این زمینه فقط می‌تواند در زمینه صادرات این مواد اثر بخش باشد که می‌تواند در بازار مصالح ساختمانی ایران یک تحول بزرگ باشد.

ایرانی‌ها شاید نتوانند کالای ساختمانی کشورهای اروپایی را خریداری کنند اما با توجه به اینکه ایران کشوری است که منابع مورد نیاز خود برای تولید مصالح ساختمانی در اختیار دارد این ماجرا می تواند یک فرصت باشد تا کالای ایرانی جای کالای خارجی را در این کشور بگیرد. این اتفاق می تواند با قاچاق خاک و سنگ نیز مقابله کند.

از سوی دیگر این تحریم‌ها بیش از اینکه بخواهد بر ایران تاثیر بگذارد بر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تاثیر خواهد گذاشت و آنها برای صادرات سنگ و خاک با مشکل مواجه خواهند شد. 

همچنین می توان متصور شد توقف صادرات این محصولات از ایران به کشورهای دیگر منجر به عرضه بیشتر آن در داخل کشور گردد و به دلیل عرضه بالا قیمت‌ها بشکند و پایین بیاید. تحریم‌های آمریکا علیه صنایع نفتی ایران منجر شده است که وابستگی ایران به صادرات نفت نیز کم شود و به عنوان فرصتی برای استفاده از سایر منابع در بودجه مطرح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز