خبرگزاری کار ایران

جزئیات تصویب «طرح سرا» در شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۲۶۷

بیست و دومین جلسه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، بیست و دومین جلسه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان برگزار شد.

در این جلسه پس از تبادل مهم ترین اخبار کشور، وگرامی داشت روز تاریخی ۱۳آبان، یاد و خاطر مبارز خستگی ناپذیر خانم اعظم طالقانی گرامی داشته شد و ضمن گرامیداشت یاد زنده یاد مهندس درازگیسو از زحمات ایشان در سه دوره شورای عالی سیاستگذاری قدردانی و تجلیل شد.

در ادامه این جلسه گزارشی از نشست سراسری شورای اصلاح طلبان توسط رئیس کارگروه استان ها به نشست عمومی ارائه و بر همگرایی و تلاش بیشتر احزاب اصلاح طلب برای شکل گیری شورای اصلاح طلبان در استان های باقیمانده تأکید شد.

بررسی طرح سرا  یا سامانه رأی سنجی اصلاح طلبان که پیشنهاد کارگروه سیاست ها و راهبردها به نشست عمومی بود، موضوع دیگر این جلسه بود که به بحث گذاشته شد و پس از استماع نظرات موافقین و مخالفین، کلیات این طرح به تصویب رسید.

این طرح گام جدید شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به سمت انتخاب دموکراتیک‌تر، شفاف‌تر و کارآتر نامزدهای جبهه‌ی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس است.

این شیوه‌ی شفاف و دموکراتیک انتخاب نامزدها در سده‌ی گذشته در احزاب و جریان‌های سیاسی ده‌ها کشور جهان آزموده و پرورده شده است، فساد سیاسی و نقش لابی‌های ناسالم در برآمدن نامزدها را می‌کاهد، به شکل‌گیری فضای انتخاباتی و افزایش مشارکت و استفاده از فرصت انتخابات برای آگاهی‌افزایی کمک می‌کند، به شناسایی و برآمدن نامزدهای شایسته‌ و معرفی چهره‌های توانا و جدید به جامعه می‌انجامد، اقتضای دموکراتیزاسیون در سطح احزاب و جریان‌های سیاسی است و ارتباط میان یک جریان سیاسی با بدنه‌ی اعضا و حامیانش را تقویت می‌کند و مشارکت اعضای یک جریان سیاسی را به نحوی معنادار در فرآیند انتخاب نامزدها جلب می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز