خبرگزاری کار ایران

طباطبایی در نطق میان دستور:

برگزاری رفراندوم مشکلی از مردم حل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۱۹۶

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رفراندوم مشکلی از مردم حل نمی‌کند، گفت: خروج آمریکا از برجام موجب التهاب روانی شدید در بازار ایران شده و فشار اقتصادی پس از برجام نسبت به قبل از آن بیشتر شد.

به گزارش ایلنا، سیدصادق طباطبایی نژاد در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه، ۱۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور خود را قرائت کرد.

متن نطق میان دستور نماینده مردم اردستان، نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

با سلام و درود و آرزوی توفیقات روزافزون و طول عمر برای مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی)، آرزوی قبولی عزاداری ها در محرم و صفر و تشکر از راهپیمایان اربعین، موکب‌ها و ملت عراق جهت میزبانی.

حلول ماه ربیع الاول را تبریک گفته و پیشاپیش هفته وحدت را گرامی می‌دارم و امیدوارم بر محور پیامبر اکرم (ص) وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان روز به روز افزوده شود.

فردا ۱۳ آبان ماه روز مبارزه با استکبار جهانی، یادآور تبعید حضرت امام (ره) در سال ۴۳ ، کشتار دانش آموزان انقلابی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی در سال ۵۸ است که این روز بزرگ را گرامی می داریم.

همانگونه که رئیس محترم مجلس در جلسه صبح امروز فرمودند آمریکا رئیس جمهوری دارد که نیت پلید و شوم این کشور را شفاف بیان می کند و بی پرده می گوید ما کاری به کشتار و درگیری کُرد و ترک در سوریه نداریم، ما دنبال نفت سوریه هستیم، این همان چیزی است که مانع مذاکره ما با آمریکا از ابتدای انقلاب بوده و هست.

آقای روحانی رئیس جمهور محترم؛ جنابعالی حرف از رفراندوم برای مذاکره با آمریکا می زنید در حالی که رفراندوم مشکلی از مردم حل نمی کند، دولت شما تجربه بی سابقه ترین مذاکرات در بالاترین سطح پس از انقلاب اسلامی را دارد.

خروج آمریکا از برجام موجب التهاب روانی شدید در بازار ایران شد و فشار اقتصادی پس از برجام نسبت به قبل از آن در زندگی مردم بیشتر احساس می شود.

جواب آمریکا که هیچ احترامی برای پیمان ها و تعهدات خود، جان، مال و زندگی مردم قائل نیست همان است که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، "بنده ترامپ را شایسته تبادل هیچ پیامی نمی دانم".

آقای روحانی؛ تضعیف ارکان نظارتی و شورای نگهبان بر مشکلات می افزاید و مشکلی را حل نخواهد کرد، از امید و شعار برای مردم امیدواری ایجاد نمی شود آنچه امروز مایه امیدواری مردم شده مبارزه با فساد بدون ملاحظه نسبت ها و ارتباطات کاری و حزبی است.

تکیه گاه و خواستگاه نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم مسلمان است و آنچه مردم انتظار دارند مبارزه با فساد و تبعیض در همه سطوح است که در این راستا از رئیس محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی تشکر و قدردانی می کنم.

آقای روحانی؛ مشکلات کشور با اتهام سیاسی به قوه قضائیه و دشمنان فرضی- که کسانی مانع کار دولت و مجلس هستند- حل نمی شود. مشکلات ما با ایجاد اقتدار و بازدارندگی از طریق ایستادگی و مقاومت قابل حل است که در این راستا از فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای و تمامی نیروهای مسلح به ویژه سپاه که مقتدرانه در مقابل تجاوز پهپاد آمریکایی و ناو انگلیسی نقش آفرینی کردند، تشکر می کنم.

از نیروهای امنیتی به ویژه اطلاعات سپاه که با به دام انداختن مدیر خائن شبکه آمدنیوز زمینه ایجاد التهاب اجتماعی را بستند تشکر می کنم، امروز با توجه به اقدامات قوه قضائیه و سپاه به ویژه فرمانده عزیز سردار سلیمانی امید مردم به جهت گیری های خالصانه انقلابی و جهادی در زمینه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و نظامی بیشتر شده است.

تذکر به وزیر نیرو؛

فشار بی سابقه به کشاورزان منطقه در کاهش شدید برداشت آب مشکلات بسیاری برای آن ها ایجاد کرده است، در گذشته برداشت آب شبانه روزی و ۲۴ ساعته بود اما حدود ۶ سال است که برداشت آب به ۸ ساعت در شبانه روز کاهش پیدا کرده است. اخیرا نیز صحبت از کاهش ۴ ساعت دیگر است که تاکنون این امر برای ۱۸ درصد پروانه ها اعمال شده، از سوی دیگر کشاورز نمی تواند سهم آب خود را که استفاده نکرده برای کشت در فصل دیگر ذخیره کند در واقع کشاورزی در سطح اردستان رو به زوال است، این چه تدبیر بی حساب و کتابی است؟

آقای اردکانیان؛

با توجه به آمار آبرسانی سیار برای آب شرب حدود ۸۰ روستا تدبیری شد تا مجتمع های آبرسانی برای حوزه انتخابیه اینجانب احداث شود که برای مجتمع برزاوند ردیف ملی نیز ایجاد و توسط وزیر کلنگ زنی شد اما روند تخصیص بودجه کند است و تناسبی با نیاز موجود ندارد.

از سال ۹۶ حدود ۳ سال است که هیچ تخصیص آب جدیدی برای تولید و صنعت در اردستان محقق نشده، چگونه امکان توسعه بدون تخصیص آب موردنیاز وجود دارد.

تذکر به وزیر راه و شهرسازی؛ شهرستان های اردستان حدود یک ششم کل راه های اصفهان را به خود اختصاص داده است اما از نظر امکانات، ماشین آلات، نیروی کار و قیر اختصاصی در وضعیت نامطلوبی به سر می برد به همین دلیل بسیاری از راه های شهرستان اردستان وضعیت نامناسبی دارند.

تذکر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

تکمیل پرسنل بیمارستان اردستان که با کمبود نیرو دست و پنجه نرم می کنند ضرورت دارد. تغییر عنوان مرکز درمانی زواره از فوریت های پزشکی به بیمارستان محلی برای ارائه خدمات بهتر در شهر زواره الزامی است.

تذکر به وزیر اقتصاد و دارایی؛

تعیین تکلیف کارخانه های معطل مانده و مصادره شده توسط بانک های کشاورزی، سپه، صنعت، معدن و تجارت، رفاه و صادرات برای رونق و اشتغال در منطقه ضرورت دارد.

به عنوان رئیس هیات تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هیات رئیسه مجلس تذکر می دهم چرا که مشکلات بسیاری در مسیر تحقیق و تفحص ها وجود دارد، حدود ۲۰۴ تحقیق و تفحص در مجلس دهم پیشنهاد شد که ۴۴ تحقیق و تفحص در کمیسیون مربوطه بررسی و تنها ۶ عدد از آن ها به نتیجه رسید که این امر نشان دهنده روند کند تحقیق و تفحص در مجلس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز