خبرگزاری کار ایران

ابطحی:

اعضای هیأت دولت درباره لزوم پیوستن به FATF مردم را می‌ترسانند

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۰۸۵

نماینده مردم خمینی شهر امروز در صحن مجلس وزیر امور خارجه مورد پرسش قرار داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمحمدجواد ابطحی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۱۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از وزیر امور خارجه درباره اظهارات وی پیرامون پولشویی به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان در ایران و انفعال در برابر وقت‌کشی ۳ کشور فرانسه، آلمان و انگلستان در اجرای برجام به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: این سوال برای سال گذشته بود که به جهت روشنگری مواضع دولت دوازدهم در این حوزه آن را هم اکنون مطرح می‌کنم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: زمانی در موزه ملی قطر از ظریف سوال شد که آمریکایی‌ها دنبال توافق جدید با ایران هستند که وی گفت ایران هراسی از توافق و ملاقات ندارد اما لازم است همه به تعهدات خود پایبند بمانند و دوام هر توافق منوط به دست آوری چیزی از آن توافق است و اکنون این صحبت‌ها را کنار صحبت‌های اعضای هیأت دولت درباره لزوم پیوستن به FATF می‌گذاریم که مردم را می ترسانند که اگر به این نهاد نپیوندیم، منتقدان باید پاسخگوی تبعات آن باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه این سوال را برای شفاف‌سازی و جلوگیری از اشتباهات راهبردی مطرح می‌کنم، عنوان کرد: سوال من درباره این بود که رقمی که برای پولشویی مطرح شد بازتاب‌های بدی در رسانه‌های معاند داشت و رادیو و تلویزیون‌های منافقان و دشمنان نظام را خوشحال کرد و این اظهارات در آستانه بررسی پیوستن به FATF فشار مضاعفی بود که با عجله این لوایح پذیرفته شود.

ابطحی در ادامه به بخش دوم سوال خود درباره اقدامات وزارت خارجه بعد از عدم اجرای تعهدات برجام از سوی اروپایی‌ها اشاره و عنوان کرد: ۱۸ ماه از خروج آمریکا از برجام گذشته و تنها شرطی شدن برجام و اینستکس را توجیه می‌کنند و به دنبال شرطی شدن اقتصاد نیز هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما اکنون سیاست‌های گام به گام آمریکا برای فروپاشی اقتصاد داخل را با سیاست‌های گام به گام خود در حال ادامه دادن هستیم.

.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز