خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های ترک صحن علنی توسط ظریف/ ابطحی: کار وزیر خارجه خلاف آیین‌نامه است

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۰۸۱

وزیر امور خارجه که برای پاسخ به سال نماینده خمینی شهر در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، پس از پاسخ به سوال این نماینده مجلس، صحن را ترک کرد و همین موضوع باعث بروز حاشیه‌هایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که در نوبت عصر برگزار شد وزیر امور خارجه کشورمان برای پاسخگویی به سوال محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر در صحن حاضر شد.

ظریف پس از پاسخ به سوال این نماینده در خصوص برجام و FATF عنوان کرد: به دلیل شرکت در جلسه شورای عالی امنیت ملی که به جای شب گذشته، امروز ساعت ۳ قرار است برگزار شود، نمی‌توانم بمانم و صحبت شما نمایندگان را از رادیو گوش می‌دهم و سپس صحن را ترک کرد.

پس از خارج شدن وزیر امور خارجه کشورمان از مجلس، محمدجواد ابطحی بیان کرد: کار آقای ظریف خلاف آیین‌نامه است. ایشان باید به صحبت‌های ما گوش می‌دادند؛ من باید با چه کسی حرف بزنم؟! ایشان یکطرفه صحبت کرده است و سپس مجلس را ترک کردند؛ این کار توهین به مجلس و خلاف آیین‌نامه است. آقای پزشکیان این کار درست نبود.

مسعود پزشکیان که ریاست مجلس را برعهده داشت به ابطحی گفت: شما حرفتان را بزنید؛ چشم، به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

ابطحی ادامه داد: آقای ظریف باید می‌نشستند و به سوالات گوش می‌دادند. ایشان درباره اینستکس، تعهدات اروپا و پولشویی صحبت نکردند. این چه استدلالی است که ایشان بیان می‌کنند که عده‌ای پول گرفتند تا با FATF مخالفت کنند، پس آنهایی هم که با FATF موافق هستند پول گرفتند؟ آخر این چه استدلالی است! ایشان اخم‌هایشان با داخل و خنده‌هایشان با کری و جانسون است. من صحبت نمی‌کنم و باید بگویم که ایشان تحمل شنیدن حرف مخالف را ندارد بنابراین سوالم را به رأی نمی‌گذارم و به جلسه بعدی موکول می‌کنم.

پس از صحبت‌های ابطحی برای دقایقی صحن مجلس متشنج شد به طوری که عده‌ای از نمایندگان از جمله کریمی قدوسی، ادیانی، ذوالنور و عده‌ای دیگر از نمایندگان که مخالف برجام بودند به دور وی حلقه زدند سپس ذوالنور و کوهکن به جایگاه هیات رئیسه رفتند و با مسعود پزشکیان صحبت کردند سپس پزشکیان از پشت تریبون اعلام کرد که آقای ظریف کار اشتباهی کردند و ۸ دقیقه مشکلی برای ایشان ایجاد نمی‌کرد و کارشان قابل قبول نیست.

پس از صحبت‌های پزشکیان جو آرام شد و نمایندگان بر سر صندلی‌هایشان نشستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز