خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی در نطق میان دستور:

امر به معروف و نهی از منکر نشانه مشارکت اجتماعی مردم است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۹۴۹

نماینده مردم مشهد بیان کرد: گام دوم انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما ارواحنا فداه است نزدیک خواهد کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نطق میان دستور خود در جلسه  علنی امروز (یکشنبه ۱۲ آبان) مجلس شورای اسلامی ،‌گفت: انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت با آرمان امامش و آن اسلام بود و جمهوری اسلامی یعنی مردمی که اراده می‌کنند که اجتماع‌شان بر اساس اسلام باشد و امروز در چله انقلاب و سالگرد انقلاب دوم باید دید که برمبنای ارزش‌های قرآنی چقدر موفق شده‌ایم این جامعه را ایجاد کنیم. تا کجای راه را رفته‌ و کجا به خطا رفته‌ایم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصل همگانی بودن این نظام ارزشی است، فردا چهلمین سالگرد فریاد بلند ملت ایران در نفی پذیرش سلطه جهانی و فریاد بلند استقلال ملت ایران است. 

وی افزود: لازم است مردم در مجموعه این نظام کسب و کار در خوری داشته و در اداره جامعه خود مشارکت مالی داشته باشند. امر به معروف و نهی از منکر نشانه مشارکت اجتماعی مردم و تعیین تکلیف درست‌ها و غلط‌ها برمبنای ارزش‌های اسلامی با مردم و به وسیله مردم است و این به منزله سرمایه اجتماعی ناشی از ارزش‌های دینی در بالاترین رتبه ممکن به شمار می‌‌رود.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: جامعه با شکل آرمانی‌اش موفق نخواهد شد مگر قبل از آن، قوای اداره‌کننده کشور آرمانی شکل گرفته باشد. انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت‌سر گذاشت و قدم به دهه پنجم حیات خود نهاد که اگر چه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده همواره سربلند دیده‌اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: در چنین نقطه عطفی رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران و برای ادامه این راه روشن به تبیین دستاوردهای شگرف ۴ دهه گذشته پرداخته و توصیه‌های اساسی به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را ارائه کردند. 

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان که به مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی خواهد بود و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را که به فصل پروانگی می‌شود تشبیه کرد، رقم خواهد زد. 

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: این گام دوم انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما ارواحنا فداه است نزدیک خواهد کرد. آنچه پیموده‌ایم و اقتدار امروز اسلام و مسلمین معلوم است و راه درازی که در پیش داریم روشن، مطابق وعده نایب امام زمان (عج)، خداوند تبارک و تعالی اراده کرده است ملت ایران را به تمامی اهداف آرمانی‌اش برساند و این از طریق جوان مؤمن انقلابی دانا و کاردان به سرانجام خواهد رسید و چرا باور نکنیم. از این پیامبر هزار معجزه و وعده محقق شده دیده‌ایم و یک تخلف نه. به راستی یک رسول چقدر باید معجزه بیاورد تا به او ایمان آورد. 

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: مشهد با فقر، آسیب‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی، مشکلات جدی در تأمین آب، محیط زیست، رهاسازی فاضلاب و کشاورزی با آن، آسیب‌های فرهنگی و مشکلات عدیده حمل‌ونقل و بافت فرسوده دست و پنجه نرم می‌کند. 

وی در پایان گفت: تلاش‌های زیادی در این سال‌ها صورت گرفته است و رشد قابل توجهی را در بهبود اوضاع شاهدیم اما باید دانست که مشهدالرضا آبروی ایران و محبین اهل بیت (ع) است. مشهد متعلق به همه است و همه ایران در آن زندگی می‌کنند لذا باید به آن رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز