خبرگزاری کار ایران

سراج:

رسیدگی به جرائم سیاسی وقت بیشتری را از هیئت منصفه می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۷۷۵

نماینده رییس قوه قضاییه در هیات منصفه مطبوعات گفت: جرایم الکترونیکی، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها در حوزه صلاحیت هیات منصفه است. با تاکید رئیس قوه قضاییه در این هیات منصفه به جرائم سیاسی هم رسیدگی خواهد شد که وقت بیشتری از هیات منصفه خواهد گرفت که با پشتکار اعضا می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ناصر سراج در مراسم معارفه و تحلیف هیات منصفه مطبوعات با تشکر از هیات منصفه سابق و خوش آمد به اعضای جدید گفت: ١٨٦ جلسه تا امروز در خدمت هیات منصفه بودیم و آقای کسائیان در همه ١٨٦ جلسه حضور داشتند و من از این بابت از ایشان تشکر می‌کنم.

وی افزود: اولین بار نهاد هیات منصفه در اصل ٧٩ متمم قانون اساسی ظهور پیدا کرد و در سال ١٣٣١ و ١٣٣٤ تبدیل به قانون شد. پس از انقلاب در سال ٥٨ در اصل ١٦٨ جرایم مطبوعاتی و سیاسی در حوزه رسیدگی هیات منصفه قرار داده شد. این قانون بارها دستخوش تغییراتی شد و در سال ٨٠، اعضای هیات منصفه ٥٠٠ نفر تعیین شدند.

نماینده رییس قوه قضاییه در هیات منصفه مطبوعات گفت: ما نمی‌توانستیم با ٥٠٠ نفر جلسه برگزار کنیم و من از مجلس خواستم تعداد تصحیح شود. جرایم الکترونیکی، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها در حوزه صلاحیت هیات منصفه است. با تاکید رئیس قوه قضاییه در این هیات منصفه به جرائم سیاسی هم رسیدگی خواهد شد که وقت بیشتری از هیات منصفه خواهد گرفت که با پشتکار اعضا می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

در این مراسم متن قسم نامه برای قرائت از سوی ناصر سراج در اختیار اعضای هیات منصفه مطبوعات قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز