خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری استان تهران:

هیات منصفه پشتوانه خوبی برای رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۷۶۰

رئیس دادگستری استان تهران گفت: مشکلی که در جامعه داریم مهجوریت قانون است و قانون مورد بی مهری قرار می‌گیرد و باید توجه شود که صلاح نظام به اجرای قانون است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مراسم معارفه و تحلیف اعضا هیئت منصفه مطبوعات صبح امروز در مجتمع امام خمینی قوه قضائیه با حضور القاصی مهر دادستان تهران، حشمتی رئیس دادگستری استان تهران و سراج مشاور رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

محمدجواد حشمتی در مراسم معارفه و تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات گفت: در اصل ١٦٨ قانون اساسی در زمان خبرگان قانون اساسی مطرح شد که تعدادی دانشمند هرچند مجتهد نباشند برای جلوگیری از اشتباه قاضی لازم است و این اعضا برای اطمینان بخشی آرای محاکم حضور دارند و این را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی بلافاصله بعد از انقلاب موضوع هیات منصفه را پیش‌بینی کرد. قاعدتا دوستان تا امروز با حضور در جلسات منشا خیر بودند و از این جهت افتخار می‌کنیم که افکار عمومی را کنار خود داریم. ما مشکلی که در جامعه داریم مهجوریت قانون است و قانون مورد بی مهری قرار می‌گیرد و باید توجه شود که صلاح نظام به اجرای قانون است.

رئیس دادگستری استان تهران یادآور شد: امیدواریم در این بخش و سایر حوزه‌ها توجه به قانون را سرلوحه کارمان قرار دهیم. در بحث هیات منصفه در دو سال گذشته آمار قابل تقدیر است و لازم است از سروران تشکر کنیم. اعتقاد داریم هیات منصفه پشتوانه خوبی برای رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی است لازمه آن حضور پررنگ و مطالعه لازم و بررسی اساسی است.

وی با بیان اینکه دو نکته در هیات منصفه برجسته است که یکی باید در وقوع جرم اظهارنظر کنند و دومی این است که آیا فرد مستحق تخفیف است یا خیر که لازمه آن شناخت کافی است، گفت: آماری را به من داده‌اند که در جلسات برخی خیلی خوب بودند و برخی بسیار کمرنگ بودند و ما براساس آمار می‌گوییم آقای کسائیان بیشترین حضور را داشتند و ما از طرف دادگستری لوح تقدیری را خدمت ایشان تقدیم می‌کنیم که تشکری باشد. به اعضای جدید هیات منصفه خوش آمد می‌گویم و از حضور برادر عزیزم آقای سراج که نماینده رئیس قوه در هیات منصفه هستند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز