خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

بزرگذاشت روز مبارزه با استکبار جهانی، بسترسازی برای اجرای بیانیه «گام دوم» است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۳۹۸

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: بزرگذاشت روز مبارزه با استکبار جهانی، در نخستین سال آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، بسترسازی برای اجرای این بیانیه است.

به گزارش ایلنا، نصرت‌اللّه لطفی در نشست خبری مطبوعاتی که به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان و تدوین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های کلی آن، به منظور اعلام اهم برنامه‌های این روز برگزار شده بود، گفت: همانطور که می‌دانید این نشست در ارتباط با تمهید و مقدمات بزرگداشت مراسم سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

او ادامه داد: بعد از ۱۵ سال از تصویب کاپیتولاسیون، دانش آموزان عزیز به یاران امام پیوستند و به حرکت انقلاب سرعت بخشیدند و بعد از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت اسلامی، بساط استکبار با قیام دانش آموزان برچیده شد.

لطفی همچنین عنوان کرد: دانش‌آموزان ما می‌دانند گسترده شدن شعار استکبارستیزی یا همان مرگ بر آمریکا یک فضیلت انسانی است و این، حاصل خویشتن‌داری و خودباوری مردم کشور است؛ مکتب ۱۳ آبان به مردم آموخت دیوار سلطه و استکبار فرو ریختنی است و استکبارستیزی به عنوان یک وظیفه شرعی و انسانی به دور از جناح‌بندی‌ها است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: نیاز به بازنگری نسبت به سال‌های قبل وجود دارد که باید با فرهنگ‌سازی ضرورت استکبارستیزی همراه باشد؛ به همین خاطر است که همین روز ۱۳ آبان در مجلس به اسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهانخوار مطرح می‌شود.

لطفی افزود: روز ملی مبارزه با استکبار را فراتر از چیزی که الان است باید تعریف کنیم و در صحنه بودن دانش‌آموزان را بیشتر تکریم کنیم که این ضرورت تغییر نگرش و آگاه‌سازی نسل‌های مختلف است تا شیاطین نتوانند بر چرایی‌های شعار مرگ بر آمریکا و استکبارستیزی شبهه‌ای وارد کنند تا نشان دهند راه حفظ حکومت اسلامی تنها با مقاومت در برابر استکبار صورت می‌پذیرد.

او همچنین عنوان کرد: هرگاه ما توانستیم این موارد را به صورت دقیق و واضح تبیین کنیم، می‌توانیم بگوییم کار خوبی انجام دادیم؛ از سالی که این تبلیغات را شروع کردیم حضور مردم را پررنگ‌تر و پرشورتر مشاهده می‌کنیم که اوج آن را در سال گذشته همزمان با جنگ روانی آمریکا، افزایش تحریم‌ها و اوج دشمنی‌های این کشور با ملت ایران، با حضور همه اقشار در سراسر کشور تجربه کردیم و مردم این واقعیت غیرقابل انکار را با حضور خود به اثبات رساندند. جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی یکی دیگر از دستاوردهایی بود که مردم در مقابل دشمن و نظام سلطه رقم زدند.

لطفی افزود: امسال مراسم ۱۳ آبان از دو جهت از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، یکی تشدید سیاست‌های خصمانه نظام سلطه و هدف قراردادن آحاد مردم که یک دشمنی راهبردی است؛ دشمنی استکبار با ایران قائل به شخص و حزب حاکم در آمریکا نیست و قائم به مخالفت با ایران و اسلام و مردم مسلمان استکبارستیز است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: امیدواریم امسال با استمرار راهبرد مقاومت فعال، حضور پرشکوه مردم را در این راهپیمایی شاهد باشیم.

او عنوان کرد: بزرگذاشت روز مبارزه با استکبار جهانی، در نخستین سال آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، بسترسازی برای اجرای این بیانیه است.

لطفی همچنین اظهار کرد: شعار امسال این راهپیمایی "استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی سرآغاز فروپاشی آمریکا"، برگرفته از اصول دینی است. مدیریت حکیمانه رهبرانقلاب در مقابل سیاست‌های آمریکا، آغاز راهبرد مقاومت فعال در کشور محسوب شد.

او افزود: هزینه تقابل استکبار و استکبارستیزی را ایران پرداخت نخواهد کرد و این آمریکاست که چنین هزینه‌ای را باید پرداخت کند.

لطفی همچنین گفت: گفتمان افول و سقوط آمریکا براساس اسناد علمی، نه گفتمانی، نه صرفاً برای ایرانی‌ها بلکه برای خود آمریکایی‌هاست و نخستین بار توسط افرادی از درون جامعه آمریکا مطرح شد که معتقدند از دو ناحیه در حال افول است، یکی از جهت کاهش ابرقدرتی آمریکا در دنیا و دیگری، کاهش قدرت فرهنگی و اجتماعی در میان مردم این کشور که به توفیق رهبری‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حضور مردم در صحنه، محور مقاومت پرقدرت خواهد شد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: انشاءاللّه با همکاری رسانه‌ها، جهانیان شاهد یک تظاهرات پرشور در هزار شهر و شهرستان ایران باشند. نزدیک ۱۵۰ عکاس و خبرنگار خود را برای عکاسی و خبرنگاری از این مراسم آماده کرده‌اند و ۲۵۰۰ عکاس، خبرنگار و تصویربردار از داخل کشور، این تصاویر را به رخ جهانیان خواهند کشید.

او اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در این زمینه انجام شد و ستادهایی در استان‌ها و شهرستان‌ها مشغول فعالیت‌های تبلیغاتی به منظور حضور هرچه با شکوه‌تر مردم از همه اقشار در این مراسم هستند.

لطفی همچنین گفت: روز مبارزه با استکبار جهانی محدود به یک روز نیست و مردم کشورمان در تمام روزهای عمرشان، در حال مبارزه با استکبار هستند و این روزها تنها نمادهایی برای قدرت‌نمایی در مقابل جهانیان است.

او ادامه داد: کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های زیادی در دانشگاه‌ها و محافل مختلف برگزار شد تا مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان به یک روز باشکوه تبدیل شود.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور همچنین گفت: مسئولان افرادی از خود مردم هستند که در پست‌ها قرار گرفته‌اند و باید در بین مردم حضور داشته باشند که این موضوع یک مطالبه جدی است و امیدواریم مدیران و مسئولان حضور فعال در این مراسم داشته باشند.

او در پایان گفت: انشاءاللّه امیر سرلشکر موسوی سخنران این مراسم خواهد بود که با بیان و قرائت قطعنامه سراسری به جهانیان همراه خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز