خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان زندان‌ها؛

سه خانواده آذربایجانی از اجرای حکم قصاص گذشتند

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۱۳۷

با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، سه خانواده آذربایجانی با گذشت از شاکی زندگی دوباره به آنها بخشیدند.

به گزارش ایلنا، اصغر جهانگیر در این جلسه با بیان اینکه کارهای فرهنگی خوبی در راستای اخذ رضایت در زندان‌ها صورت می‌گیرد، گفت: به برکت قرآن و اهل بیت علیهم السلام این خانواده ها حاضر شدند از خون عزیزانشان گذشت کنند.

وی تاکید کرد:این اتفاق مبارکی است که این عزیزان  در زمینه خیر پیشقدم هستند وکسانی هستید که از خون فرزندانتان به خاطر رضایت خداوند متعال صرف نظر می‌کنید.

جهانگیر در ادامه  آزادی این سه زندانی را از برکات حفظ قرآن در زندان عنوان کرد وافزود: امروز که در زندان تبریز شاهد مددجویانی هستیم که علاوه بر حفظ قرآن مجید، حافظ خطبه های نهج البلاغه هم هستند.

رئیس سازمان زندان ها جلسه صلح و سازش امروز را مرهون اقدامات و تلاش های زندان و مجموعه قصایی استان عنوان کرد و گفت: رئیس کل دادگستری استان و قاضی ناظر زندان و همچنین مجموعه مددکاری و اکیپ اخذ رضایت زندان مرکزی تبریز برای این امر تلاش کردند و قطعاٌ این گونه همکاری ها در کنار اقدامات ارزشمند خیرین می تواند سبب ساز توسعه فرهنگ صلح و دوستی در کشور باشد.

حسن محمدیاری مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی در حاشیه این جلسه گفت: در حال حاضر تعداد ۱۸۰۰ نفر مددجو حافظ قرآن از یک جزء تا سی جزء وجود دارد که علاوه حافظان قرآن تعداد ۸۰۰ نفر نیز در حفظ خطاب نهج البلاغه فعالیت می کنند.

براساس این گزارش، این سه خانواده از شهرستان های بناب و مراغه بودند و یکی از خانواده ها حفظ کامل قرآن مجید را پیش شرط گذشت از قصاص عنوان کرده اند. همچنین مقدمات این گذشت با پیگیری مجموعه قضایی استان از جمله رئیس کل دادگستری و مددکاران زندان و برگزاری جلسات مختلف تامین و در نهایت در پی سفر استانی رئیس قوه قضائیه به آذربایجان شرقی و با حضور اصغر جهانگیر ارزشمند به سرانجام رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز