خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد؛

صدور حکم پرونده مرگ فوتبالیست‌های یزدی در گرجستان/ مدیر باشگاه ورزشی ۵۰ درصد مقصر شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۵۵۶

رئیس کل دادگستری استان یزد از صدور حکم دادگاه بدوی پرونده مرگ فوتبالیست‌های یزدی در گرجستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی دهشیری در این باره اظهار کرد: در موضوع رسیدگی به پرونده فوت دانش آموزان فوتبالیست یزدی در کشور گرجستان و شکایت اولیای دم از متهمین این پرونده، پس از تحقیق و بررسی در دادسرا و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰۷ جزایی ارجاع شد که با بررسی دقیق ابعاد این ماجرا و مداقه در شرایط شکل گیری این حادثه با تکیه بر کسب شهادت شهود، اقاریر متهمین و اخذ نظریات کارشناسی، رأی صادر شد.

 رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مدیر باشگاه ورزشی به دلیل اعزام  ۱۲ نفر از نوجوانان عضو باشگاه به خارج از کشور بدون همراهی مربی و یا مسئولی که بتواند از نوجوانان مراقبت نماید و از رفتار و مسائل مرتبط با آنان آگاه باشد به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شد.

دهشیری، میزان قصور مؤسس باشگاه را ۲۰ درصد اعلام و اظهار کرد: مؤسس باشگاه به لحاظ عدم نظارت کافی بر عملکرد و نحوه فعالیت مدیریت باشگاه و افراد زیر مجموعه و تحت پوشش خود و همچنین به کارگیری تفویض اختیار کامل باشگاه به فردی که از لحاظ قانونی صلاحیت و رسمیت نداشته است ۲۰ درصد مقصر شناخته شده است.

وی تصریح کرد: نفر سوم از متهمان این پرونده که ۳۰ درصد مقصر شناخته شده است، همان فردی است که مسئولیت نقل و انتقال نوجوانان به کشور گرجستان را را بر عهده داشته است و با انتقال آن‌ها به ویژه در محدوده ساحلی و دریاچه و همچنین اجازه ورود آن‌ها به داخل دریاچه در محلی نا ایمن و عدم حضور نجات غریق موجب غرق شدن دو تن از آنان شده است.

وی، گفت: مدیر باشگاه از جنبه خصوصی جرم، به پرداخت ۵۰ درصد دیه کامل دو مرد مسلمان، مؤسس باشگاه به پرداخت ۲۰ درصد دیه کامل دو مرد مسلمان و فرد همراهی کننده نیز به پرداخت ۳۰ درصد دیه کامل دو مرد مسلمان محکوم گردیدند.

رئیس کل دادگستری استان یزد یادآور شد: علاوه بر دیه ذکر شده، مجرمین این حادثه باید یک سوم دیه کامل فوت در ماه حرام را نیز بپردازند.

دهشیری در مورد جنبه عمومی بزه ارتکابی متهمین، اظهار داشت: ۱۸ ماه حبس تعزیری برای مدیر باشگاه، ۱۲ ماه حبس تعزیری برای مؤسس باشگاه و ۱۴ ماه حبس تعزیری برای فرد همراه تیم در کشور گرجستان، محکومیت صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: رأی صادر شده غیر قطعی و قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان است.

بر اساس این گزارش، مرداد ماه سال گذشته یک باشگاه آموزش فوتبال اقدام به اعزام نوجوانان تحت تعلیم خود به کشور گرجستان کرد که در این سفر، دو نوجوان ۱۳ ساله همراه کاروان در پی یک حادثه ناگوار در دریاچه‌ای در کشور گرجستان غرق شدند. انجام تشریفات بین المللی و اعزام تیم کارشناسی به کشور گرجستان و برخی از دیگر مسائل قانونی باعث شد تا روند صدور رأی با توجه به اهمیت موضوع بیش از یک سال به درازا بیانجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز