خبرگزاری کار ایران

امیر سرتیپ حیدری:

نمونه جدید پهباد «فرپاد» در اختیار یگان‌های عملیاتی قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۵۰۷

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توان یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش گفت: نمونه جدیدی از پهپاد دست‌پرتاب «فرپاد» در این نیرو ساخته شده و در اختیار یگان‌های عملیاتی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا،‌ امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین دستاوردهای سازمان جهاد خودکفایی این نیرو در حوزه طراحی و ساخت سامانه‌های پهپادی، گفت: نیروی زمینی ارتش نمونه جدیدی از پهپاد دست‌پرتاب «فرپاد» را ساخته و در اختیار یگان‌های عملیاتی قرار داده است.

وی افزود: این سامانه پهپادی دیگر در حوزه تحقیقاتی نیست؛ چرا که تست‌های میدانی آن انجام شده است و در حوزه عملیاتی در اختیار یگان‌های این نیرو قرار گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این پهپاد دست‌پرتاب در حوزه شناسایی و مراقبت از خطوط مرزی و سایر عملیات‌های مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: از پهپاد فرپاد در راستای تجهیز تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع و یگان‌های اطلاعاتی استفاده می‌شود.

امیر سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه پهپاد فرپاد مجهز به سامانه خلبان خودکار و ایستگاه زمینی قابل حمل است، افزود: این پهپاد در حوزه جنگ الکترونیک نیز از قابلیت‌های لازم برخوردار بوده و همچنین توانایی کشف اهداف به صورت تصویری را دارد.

امیر سرتیپ حیدری در پایان افزود: نیروی زمینی ارتش در حوزه پهپاد سابقه طولایی دارد و امروز از انواع سامانه‌های پهپادی از جمله سامانه‌های پهپادی رادارگریز و پهپاد با قابلیت پرواز در شب و شناسایی و رزمی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز