خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری مطرح کرد؛

جزئیات رایزنی با عمانی‌ها برای لغو روادید یا کاهش هزینه آن + فیلم

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۴۴۱

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تشریح همکاری‌های انجام شده میان ایران و عمان در موضوع گردشگری از رشد قابل توجه در این صنعت به ویژه در حوزه گردشگری سلامت و درمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اصغر مونسان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نشست اخیر گردشگران ایران و عمان و کمک آن به صنعت گردشگری گفت: سیاست ارتقای گردشگری با کشورهای منطقه‌ای چندی است، در دستور کار ماست. در حال تلاش هستیم گردشگری منطقه‌ای را هم که حدود هفتاد درصد از گردشگری را شکل می‌دهد، تقویت کنیم.

وی افزود: یکی از کشورهایی که جزو بازارهای هدف ماست عمان است و از سال گذشته روادید یک‌طرفه به عمان داشتیم. گردشگری ما رشد قابل توجهی داشته است به ویژه در حوزه گردشگری سلامت و درمانی و به همین دلیل با دعوت وزیر گردشگری عمان سفری به این کشور داشتیم که در آن تسهیل گردشگری میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر گردشگری تاکید کرد: ما توافق نامه‌ای با عمان امضا کردیم که تا سطح گردشگری دو کشور را تقویت کنیم و گردشگران خروجی ایران هم می‌توانند مقصد عمان را انتخاب کنند و طرفین هر دو کشور توافق کردند که شرایط در این زمینه تسهیل شود.

مونسان با بیان اینکه تبلیغات گردشگری یکی از موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست بوده، ادامه داد: موضوع لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی مطرح شد و قرار شد عمانی‌ها در این زمینه همکاری کنند و ما خواستیم که اگر لغو روادید ممکن نیست با همکاری‌ها و جلساتی که داریم هزینه روادید را کاهش دهند.

وی افزود: مقرر شد نمایشگاه دائمی با حضور گردشگران عمانی داشته باشیم و علاقه زیادی به صنایع دستی ما وجود دارد و امیدواریم شاهد لغو روادید باشیم تا گردشگری با عمان ارتقا یابد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: با دعوت وزیر گردشگری عمان سفری به این کشور داشتیم و موضوعاتی مورد بحث قرار گرفت. تسهیل گردشگری بین دو کشور از موضوعاتی بود که روی آن کار شد، و تفاهم نامه‌ای بین دو کشور به امضا رسید که بر اساس آن کمک کنیم به سطح گردشگری بین دو کشور ارتقا پیدا کند.

مونسان، عمان را یکی از بازارهای خوب برای صنایع دستی ایرانی دانست و ادامه داد: مقامات عمان توافق کردند که مسیر شکل‌گیری بازارها هموار شود، علاقه مندی بسیاری به صنایع دستی ما وجود دارد.

وی اظهار کرد: تبلیغات گردشگری میان دو کشور از موضوعاتی بود که در تفاهم‌نامه مطرح شد، مساله لغو روادید برای گردشگران ایران هم مطرح شد و قرار شد دوستان عمانی روی آن کار کنند و کمک کنند این اتفاق بیفتد.  ما خواهش کردیم که اگر هم لغو روادید ممکن نیست، به واسطه جلساتی که عمانی ها در منطقه دارند می تواند هزینه‌های روادید کاهش پیدا کند و صفر شود، قرار شد عمانی‌ها روی این موضوع کار کنند و نتیجه اش را بگویند. در بخش صنایع دستی موضوعاتی داشتیم که مقرر شد که نمایشگاه دائمی در کشور عمان داشته باشیم.

مونسان ابراز امیدواری کرد با لغو روادید، برنامه‌های ویژه گردشگری به نتیجه برسد و گفت: گردشگری سلامت و درمان و گردشگری زیارت، حجم قابل توجهی دارد، و گردشگری تفریحی چندی است با عمان شروع شده، مقاصد جدید گردشگری هم به عمانی ها معرفی شد، مناطق شمالی ما، شمال غرب ما از نقاطی بود که به عنوان به دنیا معرفی شد.

وی افزود: قرار شد تورهای ترکیبی کشورهای عمان داشته باشیم، کروزهای زیادی به این کشور رفت و آمد دارند، مقرر شد ، وزیر کمک کند، ادامه حرکت این کروزها به ایران باشد و اولین مقصد بندرعباس، شود. امیدواریم در سال های آینده، شاهد گردشگران ترکیبی بیشتری از کشور عمان باشیم و روابط گردشگری با عمان ارتقای زیادی پیدا کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آمار گردشگری در سال ۱۳۹۸ را این گونه تشریح کرد: آمار گردشگری در ۶ ماهه اول خوشبختانه ۵ میلیون ورودی داشته ایم که علی رغم شرایط تهدید کننده گردشگری که اطراف ما وجود دارد، توانسته ایم آمار خوبی را ثبت کنیم. حدود ۲۶ درصد رشد داشته و امید داریم که از مرز ۱۰ میلیون گردشگر عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز