خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر رئیس‌جمهور مطرح کرد؛

چرا بن‌لادن و البغدادی هر دو در آستانه انتخابات آمریکا کشته می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۰۹۴

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: نفر اول گروه تروریستی نابود شد ولی این امر هرگز موجب پاک شدن اصل فساد نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی، روز دوشنبه در واکنش به مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده داعش افزود: مبارزه با تروریسم از سوی هر کشوری که باشد اقدامی موجه است ولی به اعتراف مقامات آمریکایی، گروه تروریستی داعش توسط خود آمریکا شکل گرفت و تا زمانی که در راستای منافع این کشور به انجام ترورهای کور و جنگ افروزی در منطقه مشغول بود، مورد حمایت قرار داشت.

وی ادامه داد: اکنون که منافع آمریکا از سوی این گروه خودساخته در معرض خطر قرار گرفته است، طی یک برنامه پیچیده، نفر اول گروه داعش را نابود می کند ولی این امر هرگز موجب پاک کردن اصل فساد نمی شود.

واعظی با اشاره به شکست‌های میدانی داعش در عراق و سوریه اضافه کرد: هر چند، امروز چیزی به نام داعش (دولت اسلامی عراق و شام) وجود ندارد و گروه‌های تروریستی منتسب به آن بسیار ضعیف و کم‌تحرک شده اند اکنون این سئوال مطرح است که چرا بن‌لادن و البغدادی هر دو در آستانه انتخابات آمریکا کشته می‌شوند تا از آن به عنوان یک برگ برنده در انتخابات مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: کشته شدن ابوبکر البغدادی به عنوان یک تروریست تبهکار که جنایات بزرگی را مرتکب شده است، اقدامی مثبت به شمار می‌آید ولی فعالیت‌های جنایتکارانه این گروه، زمانی پایان می یابد که کشورهای حامی آنان دست از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آنان در جهت منافع خود بردارند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به حمایت‌های همه جانبه واشنگتن و متحدانش از گروه‌های تروریستی تاکید کرد: بدیهی است، تا زمانی که آمریکا و برخی از کشورهای منطقه از گروه‌های تروریستی استفاده ابزاری می کنند، تفکر و اندیشه تروریسم خشک نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز