خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال بررسی کرد؛

انتخاب مدیر آینده آژانس انرژی اتمی همزمان با گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۹۴۴

وال استریت ژورنال در گزارشی به انتخاب مدیر بعدی آژانس بین المللی انرژی اتمی پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهان انتخاب یک رئیس جدید است اما رقابت‌ها برای انتخاب مدیرکل جدید، از رویکرد آژانس در قبال فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت تاثیر قرار گرفته است.

اعضای شورای حکام آژانس روز دوشنبه برای انتخاب یک مدیرکل جدید از میان کاندیداها اقدام خواهند کرد اما دیپلمات‌ها معتقدند که آن‌ها نمی‌توانند در مورد انتخاب مدیر کل به توافق برسند، چراکه اختلاف‌نظرهایی بر سر رویکرد آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.

یکی از کاندیداها برای این پست کورنل فورتا از رومانی و دیگری هم رافائل گروسی از آرژانتین است. فورتا خواهان اتخاذ مسیری محتاطانه است. اما گروسی می‌خواهد رویکردی سخت اما عادلانه را در مورد ایران اجرا کند. 

یکی از حساس‌ترین فعالیت‌های آژانس  در طول  یک دهه اخیر نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران و راستی‌آزمایی توافق هسته‌ای ایران بوده است.

اکنون، رقابت‌ها بر سر مدیرکل جدید آژانس همزمان با اعلام تهران برای برداشتن گام دیگر خود در راستای کاهش تعهداتش در توافق هسته‌ای به اوج خود رسیده است. مقام‌های غربی معتقدند که اقدام پیش روی ایران در ابتدای ماه آینده بزرگ‌ترین گام تهران در این مسیر خواهد بود و این تصمیم مدیر آینده آژانس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز