خبرگزاری کار ایران

المانیتور:

مکانیزم جدید آمریکا برای تسهیل صادرات اقلام بشردوستانه به ایران یک تله است

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۸۴۹

المانیتور در گزارشی به ابعاد مختلف مکانیزم جدید مالی آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از المانیتور، دولت آمریکا مکانیزم جدیدی برای تسهیل صادرات مواد غذایی و دارو به ایران ایجاد کرده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که این مکانیزم به جامعه جهانی  کمک می‌کند تا به تجارت اقلام بشردوستانه  برای حمایت از مردم ایران ادامه دهد؛ بدون آنکه مبالغ  مربوط به آن در اختیار دولت ایران قرار بگیرد. 

اما  بسیاری از کارشناسان می‌گویند که مکانیزم جدید  بیش از آنکه امکانی تسهیل مبادلات بشردوستانه صادرات غذا و دارو به ایران باشد، یک دام و یا تله برای ایران خواهد بود و به عنوان مکانیزمی برای جمع‌آوری اطلاعات برای دولت آمریکا  عمل خواهد کرد تا از این طریق بتواند زمینه را برای اعمال تحریم‌های جدیدتر فراهم کند و تحریم‌های جدیدی را اعمال کند.

رایان اوتول، یکی از مقام‌های سابق دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در توئیتر خود در این زمینه نوشت: این مکانیزم کمکی به ایران نخواهد کرد حتی شرایط را بدتر می‌کند.  به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق این مکانیزم، اروپا را وادار به همراهی با خود کنند.

تایلر کولیس، کارشناس امور تحریم نیز در این باره گفت: بانک‌های آمریکایی از این پس به مؤسسات مالی خارجی دیگر، نامه‌هایی  را ارسال کرده و از آنها می‌خواهند در صورتی که با ایران تعامل دارند آن را بیان کنند  و در صورتی که جواب این مؤسسات مثبت باشد بانک‌های آمریکایی حساب خود را در آنها متوقف کرده یا به طور کلی می‌بندند و از این طریق رابطه آنها با ایران را شناسایی می‌کنند.

همچنین ریچارد نفیو، کارشناس حوزه تحریم‌ها نیز در این باره گفت:این مکانیزم جدید یک تله تحریمی است. فکر می‌کنم این مکانیزم بیش از آن که برای امور بشردوستانه باشد با هدف جمع آوری اطلاعات لازم برای اعمال تحریم‌های جدید باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز