خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی در دیدار با رئیس‌جمهور کوبا:

کوبا و ایران بهای استقلال خود را پرداخت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۱۹۰

رئیس جمهور در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد با رئیس‌جمهور کوبا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز جمعه در دیدار میگل دایاز-کانل رئیس جمهور کوبا که در حاشیه اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در باکو برگزار شد، گفت: ما ملت کوبا را ملت مبارزه و ایستادگی می دانیم. کوبا و ایران بهای استقلال خود را پرداخت می‌کنند. ایستادگی ملت ما در خاورمیانه زبانزد است و اگر مقاومت شما هم نبود آمریکا نه تنها بر کوبا بلکه بر آمریکای لاتین سلطه می یافت.

رئیس جمهور گفت: کوبا و ایران همواره روابط گرم و دوستانه ای داشته اند و مواضع دو کشور در سیاستهای منطقه ای و جهانی به یکدیگر نزدیک بوده است و در دوره کنونی باید مسیرهای جدیدی برای توسعه روابط مشترک اقتصادی بویژه در حوزه انرژی بررسی شود.

روحانی با بیان اشتراک نظر دو کشور درباره مسایل مهم بین‌المللی از جمله تروریسم، رژیم صهیونیستی و ضرورت تقویت جنبش عدم تعهد، افزود: دو کشور همواره در حوزه های علمی و فناوری های نوین بخصوص در عرصه سلامت و داروسازی، همکاری های خوبی داشته اند و ما آمادگی داریم این همکاری ها را توسعه دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به شاخص‌های مثبت اقتصادی در ایران به رغم فشارهای آمریکا گفت: علیرغم فشار حداکثری آمریکا ما توانسته ایم با اتکا به توانمندی‌های داخلی، از مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور کوبا نیز در این دیدار با بیان اینکه کوبا همواره خواهان روابط گرم و صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران است ، سخنرانی روحانی در نشست غیرمتعهدها را فوق‌العاده مستحکم و صریح عنوان کرد و اظهارداشت: شما امروز سیاست‌های زیاده خواهانه آمریکا را به خوبی تشریح کردید.

میگل دایاز-کانل با اشاره به اینکه کوبا همواره سیاستهای خصمانه آمریکا علیه ایران را محکوم کرده است به بدقولی های آمریکا در خصوص توافقاتش با کوبا و خروج از توافق هسته ای با ایران اشاره کرد و گفت: خروج آمریکا از برجام نیز از دیدگاه کوبا محکوم است و ما همیشه از آرمانهای ملت و دولت ایران طرفداری می کنیم.

رئیس جمهور کوبا ، پیوند ایران و کوبا را تاریخی و مستحکم خواند و اظهارداشت: باید مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در همه حوزه های مورد علاقه بیش از پیش گسترش یابد.

وی افزود: کوبا نیز از تحریمهای ظالمانه امریکا رنج برده است و این کشور اکنون با تشدید تحریمها ، می کوشد مانع رسیدن سوخت به کوبا شود اما بی تردید با همبستگی مردم ، از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز