خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی با لاریجانی مطرح شد؛

تاکید رییس مجلس بر معافیت اقشاری همچون کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۹۲۵

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس سازمان امور مالیاتی بر مقابله با فرار مالیاتی و معافیت اقشاری همچون کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، امید علی پارسا،  رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با علی لاریجانی ، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

علی لاریجانی در دیدار رییس سازمان امور مالیاتی گفت: درآمدهای مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمدهای نفتی شده و بودجه کشور براساس درآمدهای مالیاتی تدوین شود.

 علی لاریجانی در این نشست با بیان این که باید سرمایه گذاری لازم در زمینه هوشمندسازی امور مالیاتی صورت گیرد، افزود: کشورهای پیشرفته جهان، امور مالیاتی خود را هوشمند کرده اند و نیروی انسانی در این امور نقشی ندارد.

رئیس مجلس همچنین بر معافیت اقشاری از جامعه مانند کشاورزان و قالیبافان از  پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم اقدام جدی برای مقابله با فرار مالیاتی گفت: در این زمینه اقدامات فرهنگی به کمک رسانه ملی اهمیت فراوان دارد و همچنین با هوشمندسازی می توان اعتماد مردم را  در مقوله مالیات جلب کرد.

لاریجانی با بیان این که معافیت های مالیاتی باید متناسب باشد، ادامه داد: طبق ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم،  اطلاعات همه دستگاه ها باید در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

وی همچنین بر مقابله  با فساد و فرار مالیاتی تاکید کرد.

 در ابتدای این دیدار،  رئیس سازمان امور مالیاتی،  گزارشی از برنامه ها، عملکردها و سیاست های سازمان مذکور ارائه  کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز