خبرگزاری کار ایران

دیدار معاون حقوقی رئیس‌جمهور با وزیر دادگستری ژاپن

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۸۰۲

جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور کشورمان که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز به کار رسمی امپراتور جدید ژاپن به توکیو سفر کرده‌ امروز پنج‌شنبه دوم آبان با کاتسویوکی کاوایی وزیر دادگستری ژاپن دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار جنیدی ضمن تبریک انتصاب کاوایی به سمت وزیردادگستری ژاپن، بر توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی دو کشور تاکید و گفت من از ایده مطرح شده از سوی شما تحت عنوان «دیپلماسی امور قضایی» حمایت کرده و آماده همکاری در این زمینه هستیم.

وی همچنین به موضوع دیپلماسی در امور حقوقی و همکاری دو کشور در حوزهای آموزشی و تحقیقاتی با کانون‌های وکلا و دانشکده‌های حقوق اشاره کرد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص فرصت‌های شغلی ایجاد شده در ژاپن اظهار امیدواری کرد که جمعیت جوانان تحصیلکرده ایرانی هم بتوانند از فعالیت‌های حرفه‌ای و دوره‌های مهارت‌ورزی در ژاپن استفاده کنند و بدین ترتیب هم منشا خدمات برای کشور ژاپن باشند و هم حاصل تجربیات خود را برای کشورشان ایران به ارمغان بیاورند.

جنیدی در ادامه اجرای توافقات بین دو کشور از جمله موافقتنامه انتقال محکومان به حبس را گامی در جهت حل مشکلات مربوط به اتباع دو کشور دانست.

کاوایی وزیر دادگستری ژاپن هم ضمن تشکر از حضور جنیدی در مراسم امپراتور ژاپن، گفت در سال ۲۰۱۶ به عنوان مشاور ویژه نخست وزیر ژاپن به ایران سفر کردم و دیدارهای خوبی با مقام‌های ایرانی داشتم. من در آن سفر از نزدیک با کشور شما آشنا شدم و دیدم که زمینه های زیادی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز