خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز:

ترامپ به ایران کمک کرد تا از سوریه به عنوان سکویی برای حمله به اسرائیل استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۳۹۵

نیویورک تایمز در گزارشی به خروج ترامپ از سوریه پرداخت و نوشت: رامپ به پوتین اجازه داد دولت سوریه را پیروز کند - ترامپ به پوتین اجازه قدرت بیشتر در سوریه را داد به ایران فرصتی برای گسترش نفوذ خود را بخشید. آمریکا این امکان را به ایران داد تا از سوریه به عنوان سکویی برای حمله به اسرائیل استفاده کند.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، داعش دشمن مشترک عراق، روسیه، حزب الله، بشار اسد و ایران  بود.
آمریکا با شکست داعش فشار زیادی را از شانه‌های ایران، بشار اسد، حزب الله و روسیه برداشت و به آنها اجازه قدرت گرفتن و گسترش قدرت خود را داد. 

«جان آرکیلا» ، استاد دانشکده نیروی دریایی ایالات متحده گفت: داعش همیشه در  سوریه و عراق مشکل بود و ما باید با آنها متفاوت رفتار می‌کردیم. اما ما در سوریه بعد از شکست داعش غیرمسئولانه و بدون تفکر عمل کردیم. 

وی افزود: ما می‌توانستیم از کردها محافظت کنیم و روس‌ها، ایرانیان ، حزب الله و اسد را مجبور کنیم که داعش را در آنجا نابود کنند. اما ما بدون اندیشه عمل کردیم. ما در قبال کمک‌هایی که کردها برای شکست داعش به ما کردند از آنها حمایت نکردیم. ما روسیه، ایران، حزب‌الله و اسد را از یک فشار بزرگ رهایی بخشیدیم و آنها را توانمند کردیم. آنچه واقعا دیوانه‌کننده است این است - ما این کار را به صورت رایگان انجام دادیم! ما حتی برای متحدان کرد خود در  سوریه خواستار استقلال نبودیم.

استاد دانشکده نیروی دریایی ایالات متحده هم چنین گفت: من برای کردها نگران هستم. ترامپ به پوتین اجازه داد دولت سوریه را پیروز کند - ترامپ به پوتین اجازه قدرت بیشتر در سوریه را داد به ایران فرصتی برای گسترش نفوذ خود را بخشید. ما این امکان را به ایران دادیم تا از سوریه به عنوان سکویی برای حمله به اسرائیل استفاده کند.

ترامپ فکر می کند دور شدن از کردها یک استراتژی است. اما این یعنی ما احتمال احیای داعش را بالا بردیم و زنان و کودکان کرد را در مقابل داعش تنها گذاشتیم.

این یعنی اینکه ما این پیام را به کردها دادیم؛خودتان مراقب خودتان باشید آمریکا دیگر پشت شما نیست. اگر روسیه و ایران نیز قدرت خود را تثبیت کنند و شما را آزار دهند، آمریکا کاری نمی‌تواند انجام دهد.

ترامپ بهتر است مواظب باشد این تصمیم باعث جهانی با ثبات و امن نمی‌شود. تنها باعث می‌شود اعتبار سیاست خارجی ترامپ تضعیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز